شناسهٔ خبر: 49650401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد کره‌شمالی از سیاسی شدن حقوق بشر و استاندارد‌های دوگانه

وزارت خارجه کره‌شمالی با انتقاد از سیاسی شدن حقوق بشر اعلام کرد این کشور از استاندارد‌های دوگانه آمریکا رنج می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت خارجه کره‌شمالی امروز (یکشنبه) با انتقاد از سیاسی شدن حقوق بشر و استاندارد‌های دوگانه اعلام کرد این کشور از این استاندارد‌ها و اتهامات بی‌اساس رنج می‌برد. این وزارت‌خانه این بیانیه را همراه با سخنان «هان ته سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در وب‌سایت خود منتشر کرد.

وزارت خارجه کره‌شمالی به نقل از هان ته سونگ اعلام کرد: «گزارش‌هایی که به دست شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌رسد واقعیت برخی از کشور‌ها را منعکس نمی‌کند و بر اساس ادعا‌های بی‌اساس است.»

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل پیش از این در جلسه این شورا اعلام کرده بود اظهاراتی که مربوط به شرایط حقوق بشر کره‌شمالی و برخی دیگر از کشور‌های مستقل در شورای حقوق بشر مطرح می‌شود بر اساس گزارش‌های نادرست و از روی مقاصد فاسد سیاسی است.

جمعه گذشته نیز کره‌شمالی اعلام کرده بود استاندارد‌های دوگانه آمریکا باعث می‌شود مذاکرات این کشور‌ها به بن‌بست برسد چراکه آمریکا نسب به آزمایش موشکی کره‌شمالی واکنشی تند نشان می‌دهد، اما در همین زمان در مقابل آزمایش موشکی کره جنوبی سکوت اختیار می‌کند.

مقامات این کشور دلیل اصرار آمریکا بر مذاکرات را منحرف کردن افکار عمومی و انداختن تمام تقصیرات بر گردن پیونگ یانگ اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما