شناسهٔ خبر: 49573502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۲۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی زیر کشت پاییزه می‌رود

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال زراعی جاری ۷۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پاییزه می‌رود.

صاحب‌خبر -

اکبر فتحی، روز چهارشنبه در همایش آغاز کشت پاییزه سال زراعی جاری پیش‌بینی کرد که ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت غلات و کلزا اختصاص یابد و افزود: در کشت پاییزه سیاست کشاورزی تجاری در قالب کشاورزی قراردادی و رعایت الگوی کشت اس و تلاش می‌شود نهاده‌های مورد نیاز برای کشت پاییزه به موقع تهیه و در اختیار کشاورزان استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تولیدات کشاورزی مربوط به حوزه زراعت و بقیه مربوط به تولیدات دامی و باغی است، اظهار داشت: این بخش نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور و استان، کشت بیشتر محصولات زراعی به خصوص محصولات استراتژیکی مانند گندم، جو و کلزا در پاییز انجام می‌شود بنابراین آغاز فصل زراعی برای فعالان این بخش بسیار مهم است.

«فتحی» با اشاره به تامین بذر و کود مورد نیاز برای اجرای کشت پاییزه، ادامه داد: کشت این محصولات باید در این فصل با برنامه‌ریزی دقیق اجرایی گردد تا محصول خوبی در خرداد سال آینده برداشت شود.

وی یادآوری کرد: وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت کلزا به تعهدات خود عمل، و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم این محصول را ۱۵ هزار تومان اعلام کرده است بنابراین انتظار می‌رود سطوح بیشتری از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یابد.

فتحی، افزود: در خصوص سایر محصولات نیز بیشتر بر کشت دیم و تناوب محصولات زراعی تاکید می‌شود و به جای آیش بهتر است تناوب در حبوبات و محصولات علوفه‌ای رعایت و از زمین‌ها به صورت بهینه استفاده شود.

به گزارش ایرنا، اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است و این استان سالانه نزدیک به پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد.

نظر شما