شناسهٔ خبر: 68079405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دریافت حقوق معادن‌ کردستان ۷ برابر شد

بازرس کل استان کردستان خام‌فروشی در حوزه معادن را بزرگترین چالش این حوزه ذکر کرد و گفت: با ورود بازرسی کل استان دریافت حقوق معدنی در سه سال اخیر بیش از هفت برابر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عیسی هواسی در نشست بررسی وضعیت حوزه صمت استان،  با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد از طرح‌های تولیدی کردستان، نیمه فعال و غیر فعال هستند؛ عمل مؤثر به شعار سال و تلاش هرچه بیشتر در جهت فعال کردن این واحدها را گامی مؤثر در جهت افرایش اشتغالزایی و  کاهش نرخ بیکاری در استان دانست و اظهار داشت: مدیران در راستای تحقق رونق تولید تلاش کنند.

وی تحقق شعار جهش تولید را معلول و نیازمند مشارکت مردم دانست و افزود: مشارکت مردم در گرو اراده مدیران برای حل مشکلات و  پیش قدم شدن در تسهیل کارهاست.

بازرس کل استان کردستان اصلی‌ترین چالش حوزه تولید در استان را تأمین منابع مالی دانست و گفت: یکی از راهکارهای حل آن این مشکل الزام شرکت‌های بزرگ به انتقال حساب خود به بانک‌های داخل استان به منظور بهره‌مندی از گردش این حساب‌ها است.

وی تصریح کرد: باید زمین‌های شهرک‌های صنعتی که از طرف صاحبان بلاتکلیف مانده و بهرگیری نمی‌شوند، با قید فوریت به مشاغل و کارفرمایان فعال اختصاص یابد.

هواسی خام‌فروشی در حوزه معادن را بزرگترین چالش این حوزه ذکر کرد و افرود: تکمیل زنجیره تولید در مواد معدنی باعث ابجاد ارزش افزوده مواد معدنی شده و ظرفیت اشتغال استان را بالا می‌برد در حالی‌که خام فروشی دارای کمترین بهره اقتصادی بوده و آسیب‌های جبران ناپذیری را به  زیرساخت‌های استان وارد می‌کند.

وی بیان کرد: با ورود بازرسی کل استان دریافت حقوق معدنی در سه سال اخیر بیش از هفت برابر شده است.

بازرس کل استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود مشکلات حوزه آرد و نان را یکی دیگر از موضوعات پر حاشیه این روزها عنوان کرد که نیاز به ورود جدی و نظارت مستمر ارگان‌های مربوطه دارد. مدیران اجرایی ضمن تکریم ارباب رجوع، یک روز در هفته را به ارتباط مستقیم با مردم اختصاص دهند.

در این جلسه هواسی به درخواست‌ها و مشکلات 20 نفر از مراجعان و فعالان حوزه صنعت و تولید استان رسیدگی و مشکل اکثر آنها با بررسی و  صدور دستورات لازم مرتفع شد.  

انتهای پیام/481/

نظر شما