شناسهٔ خبر: 49534959 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جزئیات کامل درآمد‌های مالیاتی در ۲ ماهه ابتدایی امسال +جدول

بیشترین درصد تحقق درآمد‌های مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال، مربوط به عوارض خروج از کشور و کمترین تحقق مربوط به مالیات خانه‌ها و خودرو‌های لوکس و مالیات بر خانه‌های خالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجموع درآمد‌های وصولی مالیاتی در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشدی معادل ۹۸ درصد از مبلغ ۱۹۸ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال به مبلغ ۳۹۲ هزار و ۶۳۵ میلیون ریال افزایش یافته است. میزان وصولی درآمد‌های مالیاتی طی دوره زمانی مذکور ۸۷ درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ محقق گردیده و شامل ۸۵ درصد در بخش مالیات‌های مستقیم و ۹۰ درصد در بخش مالیات‌های غیر مستقیم است.

مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم در سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۵۳ درصد و ۴۷ درصد از مجموع درآمد‌های مالیاتی را به خود اختصاص می‌دهند.

از مجموع مالیات‌های مستقیم در دوره مذکور ۲۸ درصد سهم مالیات تکلیفی و مابقی معادل ۷۲ درصد مالیات تشخیصی بوده است. همچنین، از مجموع مالیات‌های غیر مستقیم در دوره مذکور ۳ درصد سهم مالیات تکلیفی و معادل ۹۷ درصد مالیات تشخیصی بوده است.

براساس این گزارش، درصد تحقق هریک از درآمد‌های مالیاتی در دوره مذکور به شرح نمودار زیر است:

بیشترین درصد تحقق درآمد، مربوط به عوارض خروج از کشور و کمترین تحقق مربوط به مالیات خانه‌ها و خودرو‌های لوکس و مالیات بر خانه‌های خالی است. در بخش درآمد مالیات‌های مستقیم مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی و مالیات مشاغل و در بخش مالیات‌های غیرمستقیم عوارض خروج از کشور، مالیات بر فروش سیگار، مالیات شماره گذاری خودرو و مالیات بر ارزش افزوده تحقق بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

نظر شما