شناسهٔ خبر: 67308780 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

افزایش 8 درصدی مصرف برق در قم

19 دی آنلاین: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: در دهه آخر خردادماه امسال مصرف برق این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته‌است.

صاحب‌خبر -
یوسف صادقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه سهم قم از انرژی و مصرف برق کشور ۱.۲ درصد است، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد مصرف برق در استان قم در بخش خانگی صورت می‌گیرد که در ساعات پیک مصرف سهم مصرف بخش خانگی به ۵۰ درصد می‌رسد.
وی بیان کرد: ۲۸ درصد انرژی برق قم در بخش صنعت و ۱۳ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که مدیریت مصرف برق در این ۲ حوزه در کنار مصرف خانگی سبب جلوگیری از خاموشی‌ها می‌شود.
صادقی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در راستای حفظ پایداری مصرف برق در قم، گفت: سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فشارضعیف و سیمی تبدیل به شبکه خود نگه‌دار و نوسازی شد که امکان سرقت و سایر چالش‌ها را به‌شدت کاهش داد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم، افزود: همچنین طی یک سال گذشته ۱۰۰ دستگاه ترانس جهت حفظ پایداری و جلوگیری از کاهش ولتاژ در سطح استان نصب شده و ۲ پست ۶۳ کیلوولت نیز وارد مدار شده‌است.
وی عنوان کرد: ارتقای پست ۶۳ شهرک شکوهیه و فرهنگیان نیز سبب شده تا طی یک سال گذشته زیرساخت‌های برق و پایداری آن را بهبود ببخشد.
کاهش ۱۷ مگاواتی مصرف برق در ادارات استان قم
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم همچنین از کاهش میانگین ۱۷ مگاواتی مصرف برق در پی اجرای مصوبه هیئت دولت خبر داد.
وی افزود: این کاهش مصرف، نتیجه تلاش‌های ادارات برای رعایت بخشنامه‌ای است که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه، دستگاه‌های اجرایی را ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری می‌کند.
صادقی همچنین از ادارات خواست تا با توجه‌ به تغییر ساعت کاری، اقدامات لازم برای کاهش ۲۰ تا ۲۵ مگاواتی مصرف برق را انجام دهند.
وی تأکید کرد که در صورت عدم رعایت این مصوبه، ابتدا اخطار و سپس قطع برق دستگاه‌های متخلف صورت خواهد گرفت.

نظر شما