شناسهٔ خبر: 49404084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

انسان‌محوری شهر‌ها با کار‌های نمایشی محقق نمی‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انسان‌محوری از مولفه‌های مهم و اساسی شهرسازی است گفت:این مولفه با کار‌های نمایشی و فانتزی محقق نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای انسان محور شدن شهر باید الزامات آن را در جهت ایجاد آرامش و آسایش شهروندان فراهم کرد.

او با تاکید بر این‌که زیست‌پذیر بودن شهر‌ها از جمله الزامات انسان محور بودن شهرهاست  افزود:در این راستا باید شورا‌ها و شهرداری‌ها اقدامات اساسی انجام دهند و یکی از مولفه‌های زیست‌پذیر بودن، احساس امنیت شهروندان به هنگام تردد در شهر است.

اوبا بیان اینکه دوچرخه سواری از ظرفیت‌های حمل و نقل شهری بوده که به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: برای استفاده از این ظرفیت باید مسیر ویژه دوچرخه‌سواری ایجاد کرد به طوری که این مسیر ابتدا و انتها داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انجام هر کار بدون هدف موجب اتلاف هزینه می‌شود ادامه داد: مسیر مهرانه‌رود بستر بسیار مناسبی برای ایجاد مسیر ویژه دوچرخه‌سواری با کمترین هزینه است که پیشنهاد آن به شهرداری تبریز ارایه شده است.

رحمتی ایجاد پیاده‌راه‌های شهری را از اقدامات ارزشمند در راستای انسان‌محوری در شهر دانست و یادآوری کرد: ایجاد پیاده‌راه در خیابان جمهوری تبریز به تصویب شورای ترافیک استان رسیده و باید اجرا شود، ولی اراده کافی برای اجرای آن وجود ندارد.

او با اشاره به تجربه موفق ایجاد پیاده‌راه در یکی از خیابان‌های اصلی شهر میانه گفت: این طرح با اقناع و جلب اعتماد مردم و جسارت و ابتکار شهرداری میانه انجام شده است و باید الگوی شهرداری تبریز قرار گیرد.

اوبا اعلام موافقت برای تشکیل شورای حمل و نقل و ترافیک کلانشهر تبریز ادامه داد: پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه حمل و نقل ترافیک باید جدی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پلیس مجهز و توانمند از شاخصه‌های شهر توسعه یافته است، یادآوری کرد: با توجه به اینکه رفتار پلیس در قضاوت مردم تاثیرگذار است باید حمایت‌های لازم از پلیس از نظر تجهیزات و امکانات انجام شود.

در این جلسه تشکیل شورای حمل و نقل و ترافیک کلانشهر تبریز و ایجاد پیاده‌راه در خیابان شریعتی تبریز تصویب و نحوه اجرای پیاده‌راه در خیابان جمهوری بررسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما