شناسهٔ خبر: 49372779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمک یک میلیاردی اوقاف به هیات‌های حسینی آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از کمک حدود یک میلیارد تومانی این اداره کل به هیات‌های حسینی در قالب طرح شمیم حسینی طی دهه محرم امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فاضلی نسب   معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در خصوص طرح شمیم حسینی، اظهار کرد: این طرح از پارسال، توسط اداره کل اوقاف در دهه محرم آغاز شده و امسال نیز طی دو مرحله در استان برگزار شد.

او افزود: در مرحله اول برگزاری طرح شمیم حسینی، از اول دهه محرم تا عاشورای امسال، از محل موقوفات و نیات واقفانی که اموال خود در راستای تامین هزینه‌های عزاداری امام حسین (ع) وقف کرده بودند، به هیات‌های حسینی نیازمند استان کمک مالی شد.

او متذکر شد: تعداد کثیری از هیات‌‎هایی که مراسم عزاداری خود را با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار کردند، اما توانایی مالی پایینی داشته و یا با هزینه‌های بالایی رو برو بودند، در راستای این طرح توانستند با کمک موقوفات مردمی، برنامه‌های عزاداری خود را به نحو شایسته برگزار کنند.

فاضلی نسب با بیان این‌که مرحله دوم این طرح از روز عاشورای سالجاری تاکنون بوده است، گفت: در این مرحله قرار شد تا از محل موقوفات با نیات عزاداری و اطعام و احسان حسینی، تعداد ۵۰۷۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان را که نیاز اساسی مردم امروز است را تامین و بین محرومان و نیازمندان توزیع کنیم.

او افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان بالغ بر ۵۲ هزار و ۴۸۸ بسته معیشتی و ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ پرس غذا آماده و بین نیازمندان استان توزیع شده است. اجرای این گونه طرح‌ها و کمک به نیازمندان، همواره در زیرمجموعه اداره کل اوقاف استان مداومت داشته و قطعا در روز‌ها و سال‌های آتی نیز در صورت برقرار بودن درآمد موقوفات، حتی اگر ویروس منحوس کرونا ریشه کن شود، نیاز‌های جامعه از این محل تامین خواهد شد.

او ادامه داد: نیاز اصلی مردم در روز‌های اخیر تامین بسته‌های معیشتی است و اداره کل اوقاف نیز به سمت تامین این اقلام رفته، اما در مقطعی از پارسال، نیاز به تامین بسته‌های بهداشتی وجود داشت که اداره کل اوقاف نسبت به تامین و توزیع این اقلام نیز اقدام کرد.

انتهای پیام/ک

نظر شما