شناسهٔ خبر: 49401818 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بازگشایی مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید با ایمن‌سازی مدارس، رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همراهی جامعه به سمت بازگشایی مدارس برویم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه ۹۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش که در آن الگوی بازگشایی مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند در جلسات شورای عالی شرکت می‌کند؛ این یک فرصت است تا بتوانیم از ظرفیت‌های دولت برای بهبود روند آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی افزود: آغاز بکار مدرسه تلویزیونی ایران، استفاده از تمام ظرفیت‌های شبکه شاد، حضور تدریجی و آرام دانش آموزان در مدارس، پیش‌بینی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، واکسیناسیون فرهنگیان و تأکید بر تمرکززدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان‌ها و مدارس از جمله اقدامات انجام شده برای آغاز سال تحصیلی جدید است.

کاظمی با بیان اینکه در دنیا کمتر کشوری مدارس را تعطیل می‌کند، گفت: جبران هزینه‌های تعطیلی مدارس و عدم حضور دانش‌آموزان در آن باعث افزایش هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در آینده برای جامعه شده و عوارض جبران‌ناپذیری را درپی خواهد داشت.

وی بیان کرد: سرنوشت جامعه به سرنوشت مدارس گره خورده است، چاره‌ای نداریم جز اینکه با ایمن سازی مدارس، رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همراهی جامعه به سوی بازگشایی مدارس برویم.

باید با طراحی الگوی مناسب به سمت بازگشایی تدریجی مدارس برویم 

محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کرونا روند آموزش و پرورش دنیا را تغییر داده است، چاره‌ای نداریم جز با طراحی الگوی مناسب و بومی به سمت همراهی با این تغییر و بازگشایی تدریجی مدارس برویم.

وی بیان کرد: باید به مدرسه اختیارات لازم داده شود و عوامل سهیم در بازگشایی مدارس مانند فرهنگیان، اولیای دانش‌آموزان، متخصصان وزارت بهداشت و غیره بکار گرفته شوند تا آغاز سال تحصیلی ایمن و بدون دغدغه‌ای برای دانش آموزان داشته باشیم.


نظر شما