شناسهٔ خبر: 49390800 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم بارش باران در ۱۱ استان طی امروز و فردا/ کاهش دمای هوا در شمال و شرق کشور

سازمان هواشناسی از تداوم رگبار باران در 11 استان طی امروز و فردا خبر داد و برای سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور کاهش نسبی دما پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز و تا پایان وقت فردا به تدریج با نفوذ جریانات مرطوب شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال و شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات شمال زنجان و قزوین و در اواخر وقت امروز در خراسان شمالی رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.

امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب فارس، جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.
 
فردا وضعیت بارش مشابه امروز است؛ البته شدت بارش‌ها امروز و فردا در گیلان و شرق اردبیل خواهد بود و طی این دو روز کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دما در سواحل دریای خزر روی می‌دهد.
 
براساس بارندگی‌ها طی امروز و فردا، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها، بروز صاعقه، تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد.
 
روز پنجشنبه بارش‌ها در ارتفاعات شمال زنجان،‌گیلان،‌ مازندران و گلستان و روز جمعه در مازندران و گلستان بارش‌های پراکنده و خفیف پیش بینی می‌شود.
 
شمال شرق و شرق کشور در دو روز پایانی این هفته شاهد کاهش نسبی دما و وزش باد شدید خواهد بود.
 
روز شنبه و یکشنبه هفته آینده آسمان بیشتر مناطق کشور صاف و آرام خواهد بود و و در این دو روز برای سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.
 
از امروز تا روز پنجشنبه هفته جاری در شرق و شمال‌شرق کشور و در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است؛ همچنین این شرایط امروز و فردا  در جنوب سمنان، ‌جنوب تهران، البرز و قم رخ خواهد داد.
 
دریای خزر امروز و فردا مواج است.
 
آسمان تهران امروز  صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در چهار روز آینده صاف ادامه دارد. بیشترین و کمترین دمای پایتخت ۳۵ و ۲۵ درجه است.
 
اهواز امروز با دمای ۴۹ درجه گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
 
 
 
انتهای پیام

نظر شما