شناسهٔ خبر: 49369938 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی در شمال و رشد ابرهای همرفتی در جنوب کشور/ استان تهران خنک‌تر می‌شود

سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی و رشد ابرهای همرفتی در جنوب کشور همراه با وقوع رگبار و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها تا پایان هفته خبرداد و برای ۱۲ استان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی و رشد ابرهای همرفتی در جنوب کشور خبر داد که برای برخی استان‌ها رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد؛ همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق هرمزگان، جنوب فارس و ارتفاعات زاگرس جنوبی و جنوب کرمان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.

از فردا تا روز جمعه هفته جاری با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر تقویت می‌شود و در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های شمالی البرز، شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی کاهش محسوس دما، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که شدت بارش‌ها فردا و روز چهارشنبه در گیلان و غرب مازندران است. 
 
فعالیت سامانه بارشی فردا در استان‌های اردبیل، گلستان، شمال آذربایجان شرقی، نیمه شرقی مازندران و روز چهارشنبه در استان‌های گلستان، شمال آذربایجان شرقی، شمال و شرق اردبیل و شمال خراسان شمالی ادامه خواهد یافت. همچنین تداوم این شرایط جوی در گیلان، مازندران و گلستان تا ‌پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.
 
طی سه روز آینده و ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال و غرب هرمزگان و جنوب فارس افزایش ابر، رگبار ‌پراکنده و رعدوبرق و گاهی همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد.
 
سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به بارش‌ها، نسبت به احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت، وزش تند باد موقت و خیزش گرد و خاک هشدار داد.
 
امروز در نوار شرقی کشور به ویژه شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده است؛ همچنین در بخش‌هایی از استان‌های تهران، البرز، سمنان، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان، یزد، ایلام و خوزستان وزش باد شدید، گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود که در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد مورد انتظار است.
 
از فردا تا روز جمعه  در شمال شرق و شرق کشور و از روز چهارشنبه تا آخر هفته جاری در جنوب شرق و جنوب غرب کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک ‌حاکم است؛ بنابراین فردا در شرق خراسان جنوبی، شرق خراسان رضوی و جنوب سمنان و روزهای چهارشنبه و ‌پنجشنبه علاوه‌بر مناطق ذکر شده در  شمال سیستان و بلوچستان، غرب خوزستان، جنوب غرب ایلام و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.
 
شمال خلیج فارس امروز و دریای خزر امروز و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری مواج و توفانی است که افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر در ساحل، تا ۳ متر در فراساحل دریای خزر و در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دور از انتظار نیست.
 
آسمان استان تهران تا پایان هفته صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. امروز و روز چهارشنبه به‌خصوص در بخش‌های جنوبی و غربی این استان گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک را شاهد خواهیم بود. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات استان افزایش ابر و در ارتفاعات شرقی احتمال بارش پراکنده وجود دارد و از امشب با شمالی شدن جریانات روند کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.
 
آسمان شهر تهران هم امروز صاف همراه با وزش باد، گاهی باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای پایتخت ۳۶ و ۲۲ درجه است.
 
اهواز امروز با بیشترین دمای ۴۸ درجه‌ گرم‌ترین و همدان و شهرکرد با کمترین دمای ۱۰ درجه، خنک‌ترین مرکز استان است.
 
 
انتهای پیام

نظر شما