شناسهٔ خبر: 49360759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی خبر داد؛

فعالیت 300 مرکز نیکوکاری در آذربایجان‌غربی

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون 300 مرکز نیکوکاری در استان به مددجویان و نیازمندان استان خدمات رسانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون 300 مرکز نیکوکاری در آذربایجان‌غربی به مددجویان و نیازمندان استان خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در طول یکسال اخیر، 52 مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد آذربایجان‌غربی تأسیس شده است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی شناسایی محرومان در محلات و کمک‌رسانی به آنان را مهمترین وظیفه مراکز نیکوکاری دانست و افزود: 144 مرکز نیکوکاری به صورت مسجد محور و 156 مرکز نیز در خارج از مساجد به صورت محله‌مبنا یا در ادارات دولتی، سازمان‌ها، مراکز دانشگاهی، اصناف و…، فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تأسیس مراکز نیکوکاری در راستای بهره‌مندی از ظرفیت مردم در امدادرسانی به مردم انجام می‌شود، ادامه داد: معتقدیم امدادرسانی اگر به صورت شبکه‌ای انجام شود، ساختاری قدرتمند و هم‌افزایی عظیمی ایجاد خواهد شد و ظرفیت‌های بالقوه محلات برای کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند، زمینه بروز می‌یابد.

وی افزود: به همین منظور شعار این مراکز نیکوکاری " از مردم برای مردم" انتخاب شده است.
سهندی خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری تلاش می‌کنند از طریق ارتباط با معتمدان محلی، اصناف، مراکز فرهنگی و صنایع، کمک‌های مردمی را در جهت ارائه به محرومان هر محله، تجمیع کنند.

وی با اشاره به برنامه کمیته امداد برای گسترش مراکز نیکوکاری در آذربایجان‌غربی،  اظهار کرد: تعداد مراکز نیکوکاری در استان تا پایان سال از مرز 350 مرکز عبور خواهد کرد و امیدواریم با این اقدام شاهد یک تحول در شیوه امدادرسانی به محرومان و نیازمندان در کشور باشیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی همچنین از تصویب اساسنامه مراکز نیکوکاری در ستاد مرکزی خبر داد و افزود: با تکمیل زنجیره شبکه مراکز نیکوکاری در استان، ۸۰ درصد فعالیت‌های امدادرسانی توسط این مراکز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما