شناسهٔ خبر: 49315628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوگ آیت الله حکیم؛ از عراق و کویت تا لبنان

بغداد-ایرنا- دولت عراق امروز شنبه را در سوگ رحلت آیت الله سید محمد سعید حکیم عزای عمومی اعلام کرد و همچنان پیام های تسلیت داخلی و بین المللی به این کشور ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علاوه بر یک روز عزای عمومی در عراق، استانداری نجف اشرف نیز از امروز شنبه به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت عراق در پیامی در گذشت آیت الله العظمی حکیم از مراجع عالیقدر شیعه را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: رحلت یکی از شاخص‌ترین چهره‌های شهر علم و فقاهت، نجف اشرف، حوزه‌های علمیه و یکی از ارکان معرفت، هدایت و فقاهت، مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی سیدمحمدسعید حکیم، بزرگ خاندان حکیم، خاندان علم و فقاهت و شهادت، فاجعه‌ای بزرگ برای ما و مسلمانان و پیروان اهل بیت و ملت عراق است.

هیات حشد الشعبی عراق نیز در پیامی درگذشت آیت الله حکیم را تسلیت گفت و او را یکی از مبارزان علیه رژیم بعث صدامی و نیز حامیان گروه های مقاومت علیه تروریسم داعشی و پشتیبان تاسیس حشد الشعبی دانست.

برنامه تشیع پیکر آیت الله سید محمد سعید حکیم صبح امروز شنبه در کربلای معلا و صبح یکشنبه در نجف اشرف برگزار خواهد شد.

حزب الله و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان، سفارت ایران در بغداد، کنسولگری ایران در نجف اشرف، دولت کویت، برهم صالح رئیس جمهور و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، دفتر وقف شیعی و مجلس اعلا، مقام های اقلیم کردستان عراق و سفارت آمریکا در بغداد، از جمله ارسال کنندگان پیام تسلیت به دولت عراق و خانواده آیت الله حکیم هستند.

آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع بزرگ نجف اشرف عصر روز جمعه بر اثر ایست قلبی درگذشت .

وی نوه مرجع بزرگ سید محسن حکیم و خواهر زاده شهید محمد باقر حکیم است.

این عالم ربانی در مقبره آیت‌الله سید محسن حکیم نزدیک حرم مطهر علوی به خاک سپرده خواهدشد.

نظر شما