شناسهٔ خبر: 49314060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت‌الله علوی گرگانی:

هدایت دینی مردم عراق ذخیره آخرت آیت‌الله حکیم است

قم-ایرنا-آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله سید محمد سعید حکیم مرجعیت عالی عراق، گفت: هدایت دینی مردم عراق ذخیره آخرت آیت‌الله حکیم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه جمعه دفتر آیت الله علوی گرگانی، وی در این پیام آورده است: ارتحال عالم بزرگوار و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد سعید حکیم که از بیت علم و فقاهت و مرجعیت بودند و عمر خود را در راه تعالی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) صرف نموده و شاگردان بارز را تربیت نمودند، موجب تالم گردید.

این مرجع تقلید افزوده است: تلاش آن عالم بزرگوار در جهت احیای مراسم اربعین حسینی و تحمل سالیان سخت زندان حزب بعث، همچنین تالیف کتب متعدد در زمینه فقه و اصول و هدایت دینی مردم عراق ذخیره‌ای برای آخرت خواهد بود.

وی اضافه کرده است: اینجانب این ضایعه مولمه را در درجه اول به امام عصر(عج) همچنین به مراجع عظام تقلید مخصوصا آیت الله العظمی سیستانی، حوزه علمیه نجف و سایر حوزات علمیه و به عموم مردم عراق و مقلدین آن مرجع بزرگوار و نیز به بازماندگان و خانواده ایشان مخصوصا آقازاده گرامی ایشان حجت الاسلام و المسلمین آقای سید ریاض حکیم تسلیت عرض نموده، علو درجات آن عالم و صبر و اجر را برای بازماندگان از خداوند خواستارم.

آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع بزرگ نجف اشرف عصر امروز جمعه بر اثر ایست قلبی درگذشت .

این مرجع فقید نوه مرجع بزرگ سید محسن حکیم و خواهر زاده شهید محمد باقر حکیم است./

نظر شما