شناسهٔ خبر: 49314041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرحوزه‌های علمیه:

آیت‌الله حکیم سهم ماندگاری در احیای پیاده‌روی اربعین داشت

قم-ایرنا- آیت‌الله علی‌رضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه کشور در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله سیدمحمد سعید حکیم مرجعیت عالی عراق از وی به عنوان یکی از پیشگامان جهاد علیه دشمنان اسلام نام برد و گفت: آیت‌الله حکیم سهم به یادماندنی در احیای پیاده روی اربعین داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه جمعه مرکز خبر حوزه، مدیر حوزه های علمیه با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله حکیم به حوزه های علمیه قم و حوزه علمیه نجف گفت: وی از خاندان بزرگ علم و فقاهت و اجتهاد و جهاد و شهادت و تقوی بودند و اسوه و الگوی فاخری از صبر و مقاومت برای طلاب و فضلای حوزه های علمیه در سراسر عالم تشیع و جهان اسلام به شمار می رفتند.

وی افزوده است: در ایام سوگواری سالار شهیدان(ع) و در سالروز شهادت حضرت امام علی بن الحسین (ع)، عروج ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد سعید حکیم موجب اندوه فراوان گردید.

اعرافی ادامه داده است: ایشان که از پیشگامان جهاد بر علیه دشمنان اسلام بودند در راه احقاق کلمه الحق و تبلیغ معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از هیچ کوششی فرو گذار ننموده و تحمل زندان و شکنجه در رژیم بعث عراق خود گواه از جان گذشتگی این فقیه مجاهد بود و آثار علمی و فقهی فراوان از ایشان به یادگار مانده و ذخیره ای برای حوزه  های علمیه بشمار می آید.

مدیر حوزه های علمیه کشور اضافه کرده است: وی از خاندان بزرگ علم و فقاهت و اجتهاد و جهاد و شهادت و تقوی بودند و اسوه و الگوی فاخری از صبر و مقاومت برای طلاب و فضلای حوزه های علمیه در سراسر عالم تشیع و جهان اسلام به شمار می رفتند.

وی افزوده است: نوآوری‌های علمی و فقهی در کنار خدمات دینی و تبلیغی این مرجع بزرگ و به ویژه سهم به یادماندنی ایشان در احیای مراسم پیاده روی اربعین و خدمات اجتماعی فرهنگی به کشور و ملت عراق از ایشان شخصیتی کم نظیر ساخته بود.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری در پایان آورده است: اینجانب درگذشت این عالم ربانی را به محضر امام زمان (عج)، مراجع عظام تقلید، مقام معظم رهبری، حوزه علمیه ‌نجف و حوزه های علمیه، بیت رفیع و خاندان رفیع حکیم و مخصوصا فرزندان معزز ایشان، شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید و بویژه حوزه های علمیه عراق تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای آن مرجع عالیقدر رحمت و رضوان و برای بازماندگان  محترم صبر و اجر مسئلت می نمایم.

گفتنی به دلیل ارتحال این مرجع گرانقدر تشیع، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه، که مقرر بود روز شنبه سیزدهم شهریورماه جاری برگزار شود، به سه شنبه تاخیر میافتد و روز شنبه حوزه های علمیه و حوزه قم تعطیل اعلام می شود.

آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع بزرگ نجف اشرف عصر امروز جمعه بر اثر ایست قلبی درگذشت .

این مرجع فقید نوه مرجع بزرگ سید محسن حکیم و خواهر زاده شهید محمد باقر حکیم است./

نظر شما