شناسهٔ خبر: 49271917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام ۲۷ هزار بازرسی از اصناف سمنان/ پرونده‌های تخلف صنفی ۳۰ درصد افزایش یافت

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در پنج ماه گذشته حدود ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی این استان انجام شد، از افزایش ۳۰ درصدی پرونده‌های تخلف صنفی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی یحیایی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد صنفی استان سمنان اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال و در قالب طرح‌های مختلف نظارتی افزون بر ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در این استان انجام گرفته که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضع بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته که تعداد دو هزار و ۷۳۹ مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری این سازمان به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام‌ شده، تعداد دو هزار و ۴۵۶ مورد پرونده تخلف تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت.

یحیایی ادامه داد: این تخلفات شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه، ارائه نکردن فاکتور، عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و ... به ارزش ریالی بالغ‌بر ۳۴۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال بود که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

یحیایی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان صمت است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما