شناسهٔ خبر: 49316844 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت سمنان اعلام کرد

انجام ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در پنج ماه گذشته حدود ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، مهدی یحیایی در حاشیه بازدید از چند واحد صنفی در استان با اعلام این خبر گفت: در پنج ماه نخست امسال و در قالب طرح‌های مختلف نظارتی افزون بر ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در سطح استان انجام گرفته است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت سمنان افزود: این بازرسی ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات بویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته است که تعداد 2 هزار و ۷۳۹ مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد ۲۴۵۶ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و ... به ارزش ریالی بالغ بر ۳۴۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال کشف شده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

یحیایی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امید آفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهمترین برنامه های سازمان صمت می باشد.

نظر شما