شناسهٔ خبر: 49465617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام بیش از ۱۳۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی سمنان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام بیش از ۱۳۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی این استان در مردادماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان از انجام بیش از ۱۳۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان سمنان در مردادماه سال جاری خبر داد.

وی گفت: این گشت‌های مشترک در راستای هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه‌های اجرایی استان سمنان و در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته و هدف از برگزاری این‌گونه گشت‌ها پیشگیری به‌هنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این سازمان حسب وظایف ذاتی خود با برقراری تعامل با سایر دستگاه‌ها و اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در این استان کرده که این گشت‌های مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه انجام شده است.

یحیایی تصریح کرد: آرد و نان، آرایشی و بهداشتی، پوشاک، نهاده‌های دامی، خوار و بار و لبنیات، مواد غذایی و دخانیات از عمده گروه‌های کالایی مورد بازرسی در این گشت‌های مشترک است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۳۱ مورد گشت مشترک بازرسی، تعداد ۹۱ مورد پرونده تخلف ازجمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخ‌نامه، ارائه نکردن فاکتور و عرضه، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق، عرضه خارج از شبکه و ... تشکیل شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ‌بر چهار میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این پرونده‌ها برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما