شناسهٔ خبر: 49206188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

کاهش ۲۳۵۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار بر خلاف روزهای گذشته با کاهش ۲۳۵۵ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۰۶ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 7 شهریور) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 2007 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 577 هزار واحد آغاز شد و این روند در ادامه معکس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار بر خلاف روزهای گذشته با کاهش ۲۳۵۵ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۰۶ واحد رسید.

 
شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۸۸  واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۳۹۲ هزار و ۸۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸ واحدی، عدد ۴۶۷ هزار و ۵۱۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵ واحدی به رقم ۲۹۵ هزار و ۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۰۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۲۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۶۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۹۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۳۰۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۲۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای وپارس، شتران و همراه به ترتیب با 557، 411 و  388 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سپيد - سپيد ماكيان، خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خساپا – سايپا، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در پایان معاملات امروز در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، فارس، وبملت، نوری، شپدیس و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی میدکو، فولاد و فخوز، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد قثابت(قند ثابت‌ خراسان‌) با ۱۱.۶۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای حفارس، غپاک، ولصنم و خپویش بود. همچنین نماد معاملاتی قشهد(شهد ) با ۴.۴۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثبهساز، ثشرق، ما و سخزر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۶ میلیارد و ۵۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۶۴۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۴۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (شنبه 6 شهریور) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵۵۵۵ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد به یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۳۸۰ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد به رقم ۳۹۳ هزار و ۴۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۱۴۹ واحدی معادل ۲.۴۴ درصد، عدد ۴۶۷ هزار و ۵۰۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۰۳۵ واحدی به رقم ۲۹۴ هزار و ۹۹۹  واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۰۱۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۲۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۰۹۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۷۸۰۶ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۳۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی وامید، پارسان، کچاد، شپنا، شستا و فولاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی نوری، مبین و پارس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فروس(فروسیلیس‌ ایران‌) با ۸.۷۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غبهنوش، بموتو، سنیر و قمرو بود. همچنین نماد معاملاتی فنورد(نوردوقطعات‌ فولادی‌) با ۳.۲۵  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای مبین، چفیبر، وصنا و اتکام قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۳۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۴  هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما