شناسهٔ خبر: 67734545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فایننشال‌تایمز: «امارات آمادگی خود را برای اعزام نیرو به غزه اعلام کرد»

صاحب‌خبر -

شفقنا-وب‌سایت بریتانیایی «فایننشال تایمز» گزارش داد امارات متحده عربی آمادگی خود را برای مشارکت در یک نیروی بین‌المللی که پس از پایان جنگ کنونی، نوار غزه را مدیریت می‌کند، اعلام کرده است تا به این ترتیب، اولین کشوری باشد که با اعزام نیرو به غزه موافقت می‌کند.

به گزارش شفقنا،فایننشال تایمز به نقل از «لانا زکی نسیبه»، نماینده امارات در سازمان ملل اعلام کرد: «ابوظبی این طرح را با ایالات متحده به عنوان گامی برای پرکردن خلأ در نوار غزه، به منظور رسیدگی به نیازهای بشردوستانه و بازسازی این باریکه، مورد بحث قرار داده و تاکید کرده است امارات تا زمانی که دعوتی از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت نکند، در این طرح شرکت نخواهد کرد.» تشکیلات خودگردان تنها کنترل بخش محدودی از کرانه باختری اشغالی را اداره را در دست دارد.

نسیبه اظهار داشت: «امارات می‌تواند در کنار شرکای عربی و بین‌المللی به عنوان بخشی از نیروهای حافظ ثبات حضور داشته باشد، اما زمام این ابتکارعمل باید با آمریکا باشد تا موفقش شود.»

وی تصریح کرد: «ابوظبی همچنان با همه بازیگران درباره مرحله پساجنگ در غزه گفت‌وگو می‌کند.»

روزنامه «اسرائیل هیوم» روز گذشته به نقل از دو منبع آگاه گزارش داده بود «رون درمر»، وزیر امور استراتژیک اسرائیل که نزدیک‌ترین وزیر به بنیامین نتانیاهو به شمار می‌رود، طی کمتر از یک ماه گذشته به صورت مخفیانه به امارات متحده عربی سفر کرده تا اماراتی‌ها را برای حضور در طرح «پساجنگِ» اسرائیل علیه نوار غزه اقناع کند.

اسرائیل هیوم افزود: درمر به اماراتی‌ها پیام داده اسرائیل مایل است نیروهای اماراتی را در غزه به عنوان بخشی از راه‌حل «مرحله پساجنگ» ببیند. در ادامه سفر درمر، قرار است دو مقام ارشد دستگاه امنیتی اسرائیل امروز به امارات سفر کنند تا جزئیات این طرح را به امارات ارائه کنند. به گفته منابع امنیتی این روزنامه، این تلاش‌ها با هدف پیشبرد طرح «حباب‌های انسانی» برای مرحله پساجنگ است.

به گزارش اسرائیل هیوم، این طرح مبتنی بر ایجاد مناطق بشردوستانه در نوار غزه است که به صورت غیرنظامی توسط نهادهای محلی غزه مدیریت می‌شود، در حالی که اسرائیل از امارات متحده عربی می‌خواهد که از ایجاد این حباب‌ها و بازسازی زیرساخت‌ها حمایت کند و برای این حباب‌ها پوشش امنیتی فراهم کند، اسرائیل معتقد است که «مشکل در انتقال کنترل غزه به احزاب غیرنظامی» در این واقعیت نهفته است که حماس ممکن است با آن مبارزه کند.

متن این خبر در فایننشال تایمز

نظر شما