شناسهٔ خبر: 49088265 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سازمان ملل خواستار بازگشایی فرودگاه صنعاء به روی شهروندان یمنی شد

ایرنا نوشت:معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز دوشنبه خواستار بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء به روی شهروندان یمنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش الجزیره، مارتین گریفیتس گفت: باید فرودگاه صنعاء به روی شهروندان و به ویژه بیماران بازگشایی شود. بندر الحدیده نیز بدون هیچگونه محدودیتی باید باز شود.

فرودگاه بین المللی صنعا به دلیل محاصره هوایی عربستان و ائتللاف متجاوز به یمن از سال ۲۰۱۶ تاکنون بسته است. این فرودگاه یکی از راه‌های ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به یمن بود که ائتلاف عربی هدف محاصره خود قرار داد.

وی با اشاره به ادامه جنگ در یمن گفت: درگیری ها در مأرب و ۵۰ محور دیگر در یمن ادامه دارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه افزود: ۵ میلیون یمنی در آستانه گرسنگی قرار دارند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

311311

برچسب‌ها:

نظر شما