شناسهٔ خبر: 49086675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلسه فوری سازمان ملل برای بررسی اوضاع یمن

سازمان ملل در جلسه‌ای فوق‌العاده به بررسی وضعیت جنگ و اوضاع مردم یمن پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی و بشردوستانه در جلسه فوق العاده سازمان ملل درباره اوضاع یمن گفت: نگران وضعیت بشردوستانه در استان مارب هستیم. جنگ در یمن در بیش از یک جبهه در حال ادامه یافتن است.

او در ادامه مدعی شد: اجرای توافق‌نامه ریاض حیاتی است. غیرنظامیان به ویژه کودکان بار جنگ را بر دوش می‌کشند. پنچ میلیون یمنی در آستانه قحطی قرار دارند.

گریفیتس اضافه کرد: جنگ در یمن موجب فروپاشی اقتصادی در این کشور شده است. پنج میلیون یمنی در آستانه قحطی قرار دارند. پول یمن در حال سقوط است و بر زندگی مردم این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

او همچنین گفت: آتش‌بس باعث می‌شود یک فرآیند سیاسی کامل در یمن آغاز شود. جنگ در یمن باید پایان یابد. لازم است فرودگاه صنعا بازگشایی شود تا راه سفر شهروندان به ویژه بیماران باز شود.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

از سوی دیگر حدود ۶ سال است که یمن در محاصره قرار دارد و طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان ملل، قحطی جان میلیون‌ها یمنی را تهدید می‌کند. ائتلاف سعودی نیز کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی برای یمن را توقیف می‌کند و شرایط بسیار سخت معیشتی را برای مردم یمن ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما