شناسهٔ خبر: 49132640 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سازمان ملل: وضعیت پناهجویان در استان مأرب یمن نگران کننده است

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نسبت به میزان نیاز‌های بشردوستانه یمنی‌های ساکن استان مأرب هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، از آغاز سال جاری میلادی تقریبا ۲۴۰۰۰ نفر بر اثر درگیری‌های مسلحانه، گلوله باران و حملات هوایی متجاوزان در استان مأرب واقع در شمال شرق یمن آواره شدند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) در این خصوص اعلام کرد: زمانی که جنگ در استان مأرب یمن باعث می‌شود افراد بیشتری مجبور به فرار شوند ما نسبت به سطح نیاز‌های بشردوستانه در  اردوگاه‌های این استان هشدار می‌دهیم.

او در این خصوص گفت: شرایط در این اردوگاه‌ها اسفناک و از ظرفیت خود فراتر رفته است، زیرا نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر در آنها ساکن هستند. به دلیل کمبود امکانات در این اردوگاه‌‎ها بسیاری از پناهجویان مجبور شده‌اند با پلاستیک برای خود پناهگاهی بسازند.

این سازمان در ادامه اضافه کرد: کمبود آب تمیز، سرویس بهداشتی، برق و امکانات بهداشتی کاملا در این اردوگاه‌ها مشهود است.

شهر مأرب از سال ۲۰۱۴ تا امروز به حدود دو میلیون و ۱۹۴ هزار آواره را پناه داده است، مأرب جایی که تقریبا ۶۰ درصد از کل آوارگان داخلی در آن وجود دارد.

چندی پیش هم «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی و بشردوستانه در جلسه فوق العاده سازمان ملل درباره اوضاع یمن گفت: نگران وضعیت بشردوستانه در استان مأرب هستیم. جنگ در یمن در بیش از یک جبهه در حال ادامه یافتن است.

انتهای پیام/

نظر شما