شناسهٔ خبر: 49017253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایستادگی در برابر دشمنان مهم‌ترین پیام نهضت عاشورا است

امام جمعه ساوه گفت: مهم‌ترین پیام نهضت سالار شهیدان، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و حاکمان جبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه‌، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر، با قدردانی از مردم ولایتمدار ساوه در برگزاری باشکوه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها، مقاومت را درس بزرگ نهضت حسینی دانست و گفت: مهم‌ترین پیام نهضت سالار شهیدان، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و حاکمان جبار است.

وی افزود: آن کسانی که در کوفه بی بصیرتی کردند از امام خود حسین بن علی (ع) جاماندند، اگرچه بعداً بیدار شدند و پشیمان شدند و حتی مبارزه کردند، اما فایده‌ای نداشت و مایه عبرت دیگران شدند، بعد از واقعه عاشورا حدوداً ۳۵ هزار نفر در یاری اهل بیت (ع) کشته شدند ولی اصلاً ارزش کار آن ۷۲ نفر را نداشت.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه مرحله دوم نهضت حسینی با اسارت اهل بیت امام شهیدان گرچه مصائب زیادی داشت اما نتیجه آن ابلاغ پیام خون و نهضت بود،گفت: همین امر بود که باعث شد اسلام زنده بماند و کشور ما با پیام‌های عاشورایی انقلاب کرد و با پیام‌های عاشورایی در برابر دشمنان ایستادگی کرد. 

حسینی محبت امام حسین (ع) را شناسنامه مردم ایران دانست و افزود: با محبت امام حسین(ع) همه اختلافات قومی – قبیلگی و طائفتگی کنار رفت یک ملت منسجم و قوی شدیم.

وی با اشاره به اینکه ذلت مردم افغانستان و تحقیر آمریکا ۲ پیامد مساله افغانستان است گفت: در این قضیه مردم افغانستان تحقیر و بیچاره تر و بی پناه تر از همیشه شدند و آمریکا نیز با آن همه هزینه و کشته هایی که در این کشور داد در نهایت مجبور به فرار شدند.

امام جمعه ساوه ارمغان ۲۰ سال اشغال و تجاوز حضور آمریکایی‌ها در افغانستان را ناامنی، خشونت، کشتار و تولید بیشتر تریاک دانست و گفت: هرکس به کدخدا اعتماد کرد هم خودش بیچاره شد و هم ملتش را بیچاره کرد.

حسینی در بخشی دیگری از خطبه‌ها تخصص، تعهد و روحیه مردمی و انقلابی‌گری و توسعه تحول آفرینی را لازمه رای اعتماد به کابینه رئیس جمهور دانست و گفت: مجلس برآمده از انقلاب باید در این مقطع خطیر نهایت همکاری را با دولت مردمی و انقلابی داشته باشد اما هنگام دادن رای اعتماد یادشان باشد که تنها دولت کارآمد انقلابی می تواند حلال مشکلات باشد.

وی خطاب به شورای شهر نیز گفت: شورای شهر نباید در انتخاب شهردار مسامحه و تعلل کند چراکه بسیاری از پروژه های شهری و مدیریت شهری متوقف شده که لازم است با دقت و سرعت یک شهردار باکفایت و ترجیحاً بومی را انتخاب کنند که باری از دوش مردم عزیز شهر ساوه برداشته شود.

انتها ی پیام/

نظر شما