شناسهٔ خبر: 49004570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اقامه نماز ظهر عاشورا در نقاط مختلف استان مرکزی

نماز ظهر عاشورا در شهرهای مختلف استان مرکزی با حضور عزاداران حسینی اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عاشقان سید و سالار شهیدان و عزاداران حسینی که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از اولین ساعات صبح امروز به عزاداری پرداخته بودند با رسیدن به زمان اذان ظهر مراسم خود را متوقف کرده و به برپایی نماز ظهر عاشورا پرداختند.

عاشقان اباعبداله الحسین نماز ظهر عاشورا را در فضای باز و مکان‌های مورد تأیید ستاد کرونا به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان در کربلا با رعایت کامل پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری به صورت یکپارچه و منسجم اقامه و عشق خود به امام بزرگوار را بار دیگر به جهانیان ثابت کردند.

در جای جای دیگر استان نیز مردم مومن و انقلابی از فریضه نماز ظهر عاشورا عقب نمانده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماز خود را خواندند.

پیش از این ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای آورده بود: در خصوص شرایط برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی از سوی هیأت‌های عزادار در سراسر کشور، به استحضار می‌رساند با توجه به مصوبات ستاد ملی، دسته‌روی از سوی هیأت‌ها ممنوع است. لذا هیأت‌های عزادار جهت برپایی نماز بدون هرگونه دسته‌روی قبل و بعد اقامه نماز، براساس پروتکل نمازهای جماعت در فضای باز با ۴۰ درصد ظرفیت و با رعایت فاصله حداقل دو متر از ظرفیت و استفاده از ماسک و همچنین، سجاده و مهر شخصی می‌توانند نسبت به اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا اقدام کنند.

نماز ظهر عاشورا در ساوه

مردم متدین و مومن ساوه نیز با برگزاری نماز ظهر عاشورا میثاق دوباره‌ای با سالار شهیدان در به جای آوردن نماز اول وقت و پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر کردند.

امام جمعه ساوه در بین نمازگزاران گفت: برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی یکی از راه‌هایی است که مردم متدین کشور با انجام آن با مکتب امام حسین(ع) تجدید میثاق کرده و پیمانی دوباره می‌بندند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: یاران باوفای سید و سالار شهیدان با درک درست از آرمان‌های امامشان و با علم به اینکه مسیر دشواری پیش رو دارند اما ایشان را تا لحظه آخر همراهی کردند و جان خود را به امام حسین(ع) تقدیم کردند.

وی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا و در شرایط جنگ به اقامه نماز ظهر پرداختند تا به همه یادآوری کنند نماز اول وقت در هیچ شرایطی نباید ترک شود و امروز مردم باید به تأسی از اباعبدالله حسین راه ایشان را تدام ببخشند.

انتهای پیام/

نظر شما