شناسهٔ خبر: 49003177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

باز این چه شورش است که در خلق عالم است؛

ندای وا حسینا از سراسر ایران اسلامی به آسمان برخاست

عزاداران ایران اسلامی در سالروز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) و یاران با وفایش با برپایی تکایا و هیئات و دسته‌های عزاداری بر سر و سینه زدند و همنوا با کاروان دلسوخته کربلا به سوک نشستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با روز عاشورای حسینی در ایران اسلامی میلیون‌ها عاشق و دلداده مکتب سرخ شهادت و آزادگی رخت ماتم پوشیده و عزاداری کردند.

مردم عزادار ایران در سالروز شهادت سید و سالار شهیدان و سید جوانان اهل بهشت، حضرت اباعبدالحسین (ع) با برپایی تکیه‌ها و هیئات و دسته‌های عزاداری بر سر و سینه زدند و همنوا با کاروان دلسوخته کربلا عزاداری کردند.

به دلیل شیوع بیماری کرونا عزاداری‌ها با محدودیت‌های خاص و با اجرای سخت گیرانه پروتکل‌های بهداشتی و در کمال نظم برگزار شد.

 

اردبیل

پارس آباد

پیش از ظهر امروز همزمان با عاشورای حسینی دسته های عزاداری شهرستان پارس آباد به صورت دسته خیابانی با رعایت پروتکل های بهداشتی با شور وحال حسینی برگزار کردند.

در این عزاداری  شهروندان پارس آباد با حضور خود پیمان با سید الشهدا وادامه راه اهل بیت عصمت وطهارت (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دادند وبا برپایی عزاداری در سطح شهر ایمان ومقاومت وهمچنین عشق به اباعبدالله الحسین(ع) را نشان دادند.

در پایان برنامه امام جمعه این شهرستان ضمن تشکر از حضور عزاداران، رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها را یک امر مهم تلقی کرد ورزیدیم از فلسفه قیام امام حسین (ع) پرداختند ودر نهایت از زحمات کادر درمانی که این روزها زحمات زیادی را در جهت جلوگیری از خطرهای احتمالی انجام می دهند تشکر نمود.

اصفهان

فریدونشهر

عاشورای حسینی امسال هرچند به دلیل همه‌گیر کرونا و محدودیت‌های مصوب ستاد ملی کرونا رنگ و بوی عزاداری هرسال را نداشت اما با این وجود مردم فریدونشهر با برگزاری مراسمات و برپایی دستجات عزاداری به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزای سید و سالار شهیدان و اهل بیت و یاران وی را برپا داشتند.

البرز

نماز ظهر عاشورای حسینی با همت هیئت رزمندگان غرب کرج با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در آستان مطهر امامزاده محمد (ع) این شهر اقامه شد.

مهر شهر

حصارک

اشتهارد

ایلام

نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به امامت حجت الاسلام و المسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام اقامه شد.

مردم ولایت مدار ایلام در نقاط مختلف استان در روز عاشورای حسینی با برپایی مراسمات و مجالس عزاداری در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماتم شهادت سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

همچنین مراسم عاشورای حسینی در مناطق مختلف استان نیز برگزار شد. این مراسمات با شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شده است.

امسال به دلیل شیوع کرونا تجمع و دسته روی هیئت‌های عزاداری در سطح شهر لغو شد.

 

آذربایجان غربی

ارومیه

در روز عاشورای حسینی، آذربایجان غربی سراسر غم واندوه است و نوای “لبیک یا حسین(ع)” از هر جای جای این استان به گوش می رسد.

میاندوآب

خوی

چالدران

ماکو

پلدشت

تکاب

 

چهارمحال و بختیاری

مراسم سینه زنی، روضه ، عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

شهرستان بن

مراسم تاسوعای حسینی در حسینیه چهارمحال و بختیاری در شهرستان بن با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.


خراسان شمالی

شیروان

خراسان رضوی

سرخس

رشتخوار

سیستان و بلوچستان

 

زاهدان

 

کردستان

سنندج

همزمان با روز عاشورا مردم سنندج در عزای سید و سالار شهیدان به عزاداری پرداخته و بار دیگر اوج ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.

بیجار

روزها همچنان از پی هم گذشتند ،محرم 1400 به عاشورا رسید، دوباره عطر خوش حسینی با نوای یا حسین گوش جان را نوازش می کند.

عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است، فرهنگی برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتی در استحکام ریشه ها، رویش ها شاخه ها و رشد بار و برهای آن ایفا کرده است.

محرم حزین ترین ماه خدا ، ماه عزای سردار دشت کربلا ، ماهی که صاحب آن هدف از قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است به تاسوعا و عاشورا رسید.

در روز عاشورای حسینی مردم بیجار گروس با رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت کرونایی به اقامه عزای امام حسین(ع) پرداختند.

دسته های سینه زنی و زنجیر زنی طبق مصوبه ستاد کرونا در درب مساجد و هییت های خود در غم روز عاشورا به سر و سینه خود زدند.

همزمان با اذان ظهر عاشورا، هییت های عزاداری نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

سقز

دهگلان

فارس

مراسم عزاداری روز عاشورا، با خواندن زیارت عاشورا در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران آغاز شد.

 
حرم مطهر شاهچراغ (ع) امروز دهم ماه محرم الحرام و همزمان با عاشورای حسینی، میزبان سوگوران و عزادارانی است که برای شهادت امام سوم شیعیان بر سینه می‌زنند و می‌گریند.
 
عزاداران در سایه موج پنجم کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، با مداحی آقایان موسوی نژاد، هنرور و خائف پناه، به عزاداری می‌پردازند و گوشه‌ای از ارادت خود را به امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا نشان می‌دهند.
 
بعد از مراسم عزاداری، نماز ظهر عاشورا، به یاد آخرین نماز امام حسین (ع)، به امامت آیت الله دژکام، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در حرم مطهر برگزار و بعد از نماز عصر مراسم مرثیه سرایی برگزار می‌شود.
 
امشب هم خدام آستان احمدی و محمدی (ع) مراسم شام غریبان را با لاله گردانی برگزار می‌کنند و دعای کمیل می‌خوانند.
 
سومین حرم اهل بیت غرق در سوگ سالار شهیدانامروز سوگواران حسینی در دیگر نقاط شهر شیراز، با برپایی مراسم عزاداری، سخنرانی و سوگواری در فضا‌های حقیقی و شبکه‌های اجتماعی، به ساحت مقدس امام حسین و اهل بیت (ع) عرض ارادت می‌کنند.
 
امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شیوه نامه‌های وزارت بهداشت، مراسم‌عزاداری محرم با حال و هوای متفاوتی در حال برگزاری است؛امسال همچون پارسال با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی به فرصت تبدیل شد و شکوه و نظم مجالس عزاداری امسال را به رخ جهانیان می‌کشاند.
 
 

قم

مراسم عزاداری ظهر روز عاشورا، با حضور عزاداران حسینی و با رعایت شیوه نامه بهداشتی، در جوار حرم شفیعه روز جزا، حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 
 
کرمان

شهر کرمان

صبح امروز هم زمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی اهالی دیار کریمان، زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش گریستند.

رفسنجان

رابر

جیرفت

منوجان

عنبرآباد

کهنوج

ریگان

رودبار

زرند

کرمانشاه

مردم  استان کرمانشاه  همزمان با عاشورای حسینی با برپایی مجالس عزاداری در سوگ امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

کهگیلویه و بویراحمد

نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام موسوی اعظم در شهر یاسوج در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

یاسوج

گیلان

رشت

مراسم عزاداری حسینی امروز در روز عزای اهل بیت عصمت و طهارت در میدان شهدای ذهاب رشت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد. مردم عزادار رشت بعد از عزاداری و سوگواری نماز روز عاشورا را به امامت نماینده ولی فقیه در گیلان اقامه کردند.

گلستان

نماز ظهر عاشورا امروز پنج شنبه  همزمان با سالروز شهادت سید و سالار شهیدان در سراسر استان گلستان اقامه شد.

اقامه نماز ظهر عاشورا در مرکز استان گلستا  نیز به یاد آخرین نماز شهدای کربلا باشکوه برگزارشد.

هرمزگان

هم زمان با عاشورای حسینی، مردم خون گرم شهر بندرعباس در حرکتی خود جوش با حضور در دسته های خودرویی مراسم عزاداری درون شهری را برگزار کردند.
نوار ساحلی شهر بندرعباس و اقصی نقاط این شهر جلوه گر خودروهایی بود که با پرچم های حسینی عزادار سید و سالار شهیدان بودند.

لرستان

مردم لرستان در شهرهای مختلف، یکپارچه در سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ویاران با وفایش در روز عاشورا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

همچنین در دهمین روز ماه محرم، نماز ظهر عاشورا با حضور پرشور عزاداران حسینی در همه شهرهای استان لرستان برگزار شد.

با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، نماز ظهر عاشورا با رعایت پروتکل های بهداشتی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.



                                                                                  مازندران

جای جای استان مازندران در روز عاشورای حسینی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی غرق در ماتم و عزا است و در این روز حزن و اندوه عظما، چشمه های جوشان اشک و آه سوگواران در رثای مظلومیت سید و سالار شهیدان دشت کربلا براه است.

با جاری شدن نام امام حسین(ع) بر زبان، ناخودآگاه قیام در برابر باطل به ذهن خطور می‌کند، عشق به حسین کهنگی ندارد؛ هرروز تازه‌تر و پویاتر می‌شود؛ عشق به حسین زمان، مکان، زن، مرد، پیر و جوان نمی‌شناسد در خانه حسین بر روی همه باز است.

واقعه عاشورا از جمله کم‌نظیرترین رویدادهای عالم است که با هیچ ماجرای دیگری قابل مقایسه نیست و یکی از مهم‌ترین اهداف امام حسین(ع) در این روز احیای امر به معروف بوده است که امروز باید با شور و شعور حسینی این مهم را در جامعه تبیین کنیم.

عاشورا یعنی دلدادگی به سرچشمه همه پاکی ها و حسین (ع) بزرگ ترین اسطوره تاریخ است که جان خود را فدا کرد تا بشریت راه نجات و رستگاری را از این واقعه عظیم بیاموزد.








مردم ولایتمدار مازندران از صبح امروز پنجشنبه ۲۸ مرداد، همزمان با عاشورای حسینی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقدام به برگزاری عزاداری در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش کردند.



مراسم تاسوعا و عاشورای امسال در مازندران به واسطه شیوع گسترده ویروس کرونا با تفاوتهای بارزی در مقایسه با سالهای قبل در شهرهای استان برگزار شد و سوگواران حسینی با تمسک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جلوه‌ای از عزاداری خالصانه توام با رعایت مومنانه شیوه نامه های بهداشتی را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما