شناسهٔ خبر: 48984061 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هم زمان با شب تاسوعای حسینی

سید مقاومت: مقاومت قدرتمند‏، محکم و پایدار است

سید حسن نصرالله تاکید کرد لبنان بخشی از جبهه یا محوری است که بارها باعث ناکامی و شکست طرح آمریکا در منطقه شده است.

صاحب‌خبر -

سید مقاومت: آمریکا می خواهد لبنان مطیع باشدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه المنار، هم زمان با ایام محرم الحرام و شب تاسوعای حسینی‏، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در شامگاه سه شنبه تاکید کرد ما با قاچاق (سوخت) مخالفیم و از کسی حمایت نمی‌کنیم و برای تامین سوخت مازوت (گازوئیل) برای بیمارستان‌ها و شهرداری‌ها تلاش می‌کنیم.

سید حسن نصر الله با بیان این که برخی از رهبران سیاسی در سرپوش گذاشتن بر احتکار کنندگان سوخت شریک هستند تاکید کرد این مقامات احتکار سوخت را نادیده گرفتند و دنبال هدف قرار دادن سوریه و متحدان ما بودند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد با مقامات سوریه تماس گرفتیم تا مقادیری گازوئیل (مازوت) برای تامین نیاز بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها دریافت کنیم.

سید مقاومت همچنین تصریح کرد نامه‌ای از سطوح بالا (مقامات ارشد) سوریه در مورد کمک به جلوگیری از قاچاق (سوخت) دریافت کردم، چون این مسئله (قاچاق) به برنامه‌های اقتصادی سوریه آسیب می‌زند. کسانی که اقدام به قاچاق سوخت به سوریه می‌کنند،  دشمن هستند.
وی با بیان این که  حزب الله مسئول کنترل مرز‌های لبنان با سوریه سوریه نیست بلکه دولت مسئول آن است افزود:  هر کسی که فکر می‌کند ما از قاچاق سوخت به کشور سوریه حمایت می‌کنیم، جایی که ما خون خود را در آنجا قربانی کرده ایم، اشتباه فکر می‌کند و این افراد بی انصاف و مشکوک هستند.
دبیر کل حزب الله لبنان همچنین خاطر نشان کرد: آنچه که در لبنان رخ می‌دهد بخشی از شرایط جنگ اقتصادی است که هدف آن تحقیر مردم لبنان و مقاومت است. آمریکا می‌خواهد لبنان مطیع و خوار و ذلیل باشد. لبنان بخشی از جبهه یا محوری است که بار‌ها باعث ناکامی و شکست طرح آمریکا (در منطقه) شده است.

سید حسن نصر الله در ادامه تصریح کرد جنگ پیش از ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ با بودجه و اعتبار انجمن‌های مدنی مرتبط با سفارت آمریکا دربیروت آغاز شده است.
وی گفت: این آمریکایی‌ها بودند که بر نخست وزیر وقت لبنان فشار آوردند و او را وادار به استعفا کردند.
دبیر کل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد هدف اصلی از این جنگ اقتصادی اعمال فشار بر ملت لبنان و سوق دادن کشور به طرف فروپاشی است.
وی خاطر نشان کرد این مسئله قابل فهم است که آنچه در لبنان رخ می‌دهد فقط به خاطر مشکلات داخلی کشور نیست بلکه نتیجه جنگ خارجی است که باعث شد صبر و توانایی ما بیشتر شود.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مقاومت قدرتمند‏، محکم و پایدار است و اتفاقی که چند روز پیش رخ داد این مسئله را اثبات می‌کند.
سید مقاومت در ادامه درباره تحولات اخیر افغانستان گفت: تصاویر و صحنه‌ها در افغانستان بسیار گسترده است و ملت‌های منطقه باید جنبه‌های راهبردی آن را درک کنند. صحنه‌های کابل کاملا مشابه صحنه‌های سایگون در ویتنام است.
دبیر کل حزب الله لبنان همچنین خاطر نشان کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آمریکا بیش از یک تریلیون دلار هزینه کرده است و اکنون به صورت تحقیر آمیز ‏، بازنده و شکست خورده از افغانستان خارج شدند. بایدن  نظامیان کشورش را از افغانستان خارج کرد، چون ادامه حضور آمریکا در افغانستان دیگر قابل تحمل نبود.
سید مقاومت تاکید کرد آمریکا همچنان شناخت و درک درستی از منطقه ندارد و نسبت به مسایل آن ناآگاه است و باز همان اشتباهات گذشته را تکرار می‌کند.
وی تصریح کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال ایجاد یک جنگ داخلی در افغانستان از طریق جنگ و درگیری میان گروه طالبان و نیرو‌های امنیتی افغانستان بود. آمریکایی‌ها تجهیزات (نظامی) و حتی سگ‌های پلیس خود را از افغانستان خارج کردند، اما افرادی را که با آنان همکاری داشتند، خارج نکردند.
سید حسن نصر الله همچنین تصریح کرد این وظیفه آمریکایی‌ها نیست که برای کسی جنگ کنند و این سخنان پیام روشن برای کسانی است که انتظار دارند آمریکا برای آنان وارد جنگ شود (بجنگند).

نظر شما