شناسهٔ خبر: 48861419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آشنایی با گزینه دولت جدید برای وزارت ورزش و جوانان/ سجادی، دونده استقامتی خستگی‌ناپذیر

رییس جمهور جدید برای انتخاب وزیر جدید ورزش و جوانان، حمید سجادی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ظهر امروز آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی فهرست وزرای خود برای تشکیل کابینه دولت سیزدهم را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده که در این میان، نام سیدحمید سجادی هزاوه برای اداره وزارت ورزش و جوانان دیده می‌شود.

سجادی که اتفاقاً سابقه فعالیت در وزارت ورزش در دولت احمدی‌نژاد را در کارنامه دارد متولد اول فروردین ۱۳۴۸ در تهران و دونده سابق دو‌های استقامت است. سجادی موفقترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دو‌های نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت. از این میان رکورد‌های ایران در ۳۰۰۰ متر با مانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دو‌های داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام حمید سجادی ثبت شده است.

سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از دو نماینده (همراه با حسین شایان) و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دوومیدانی ایران بود. وی در المپیک بارسلون در رشته ۵۰۰۰ متر زمان ۱۴:۰۴٫۵۴ دقیقه و در ۳۰۰۰ متر بامانع زمان ۸:۳۶٫۸۷ را به جا گذاشت. در المپیک آتلانتا در دو ۱۰۰۰۰ متر شرکت کرده و با زمان ۲۹:۲۲٫۴۰ رکورد جدیدی را برای ایران ثبت کرد. حمید سجادی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما در دو رشته ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر بامانع شرکت کرد و در هر دو ماده به مقام چهارم رسید.

او دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

رشته تخصصی حمید سجادی ۳۰۰۰ متر بامانع بود وی در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد. مدال نقره وی در بازی‌های آسیایی بانکوک در حالی به دست آمد که وی در اواسط مسابقه هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین افتاده بود، اما در ادامه توانست عقب‌ماندگی خود را جبران کند.

با توجه به سوابق درخشان سجادی چه در زمان ورزشکاری و چه در مدتی که عناوین مدیریتی ورزشی از جمله معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان را در اختیار داشت نشان می‌هد گزینه مناسبی برای هدایت وزراتخانه حساس و البته پرمشغله‌ای مانند ورزش و جوانان باشد.

معاون امور ورزشی سازمان تربیت بدنی و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم، عضویت در هیأت رئیسه و هیأت‌های مختلف فدراسیون دوومیدانی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، عضو شورای عالی سیاستگذاری ورزش سیما، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد و نایب رئیس کمیته تربیت بدنی بین دول یونسکو از جمله مهمترین مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی وی در حوزه ورزش است.

سجادی که خود از قهرمانان ملی، المپین و مدال آور در مسابقات آسیایی رشته ورزشی دو و میدانی است، همچنین دارای سوابق علمی و آموزشی در حوزه ورزش بوده و ضمن تدریس رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های کشور تألیفات و مقالات متعدد ملی و بین‌المللی در زمینه مدیریت ورزشی به رشته تحریر درآورده است.

انتهای پیام/

نظر شما