شناسهٔ خبر: 48833930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبرنگاران سلحشوری نیروهای مسلح را به جامعه مخابره می‌کنند

فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با اشاره به نقش شهدای رسانه در دفاع مقدس، گفت: شهید آوینی از جمله شهدای رسانه بود که در واقع مرد میدان بود و همانند شهید سلیمانی دفاع از اسلام و انقلاب را در میدان دنبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر سرتیپ خلبان علیرضا انگیزه صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران، اظهار داشت: خبر، آگاهی و اطلاعات قدرت برتر در قرن ۲۱ است که بیشترین تاثیرگذاری را دارد.

فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با اشاره به جنبه‌های مثبت یا منفی اخبار، افزود: اخبار منفی، تخریبی و مأیوس‌کننده، انرژی مسؤولان، کارکنان و مخاطبان را می‌گیرد و می‌تواند زمینه افول یک مجموعه را رقم زند، ولی اخبار مثبت می‌تواند در راستای بهره‌وری، ارتقای مجموعه و رفع کاستی‌ها مؤثر باشد.

وی به برخی آشوب‌ها و فتنه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برخی اخبار کذب و غیر واقعی می‌تواند زمینه یک آشوب را فراهم کند و هزینه‌های بسیاری برای یک نظام و کشور در پی دارد.

انگیزه اضافه کرد: گاهی یک حرکت جزئی می‌تواند یک تأثیر بزرگ داشته باشد و تأثیرات آن مانند دومینو به مجموعه‌های مرتبط منتقل شود.

فرمانده پایگاه شهید بابایی اصفهان به جایگاه اخلاق در انعکاس خبر اشاره کرد و افزود: هرگاه اخلاق‌ ملاک باشد یقین کنیم که عاقبت بخیری در این دنیا و در آخرت را به‌دنبال خواهد داشت و اگر گزارش، خبر و انتقاد خیرخواهانه باشد نتیجه مثبت آن جامعه و فرد را بهره‌مند می‌کند.

شهدای رسانه مرد میدان بودند

وی با اشاره به نقش شهدای خبرنگار و به ویژه شهیدانی چون آوینی و صارمی، تأکید کرد: شهید آوینی از جمله شهدای رسانه بود که در واقع مرد میدان بود و همانند شهید سلیمانی دفاع از اسلام و انقلاب را  در میدان دنبال کرد، کما اینکه آنچه شهید سلیمانی را شهید سلیمانی کرد مرد میدان بودن این شهید بود.

انگیزه به توان بازدارندگی نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: نیروهای مختلف سپاه، نیروی زمینی، دریایی و هوایی و پدافند ارتش و سایر نیروهای مسلح، اقتداری را به‌وجود آورده‌اند که جرأت هر حمله‌ای را از دشمن را گرفته است.

فرمانده پایگاه شهید بابایی اصفهان اضافه کرد: اگر استکبار جهانی به زعم خود در مقطعی ایران را محور شرارت قلمداد می‌کند، ولی جرأت کوچکترین اقدامی علیه این نظام را ندارد، اگر ایران را به حمله به ۵۲ نقطه تهدید می‌کند و پس از موشکباران عین‌الاسد جرأت اقدامی ندارد و ذلیلانه از گفته خود عقب نشینی می‌کند، همه به واسطه اقتدار نظام اسلامی است.

وی اظهار کرد: امروز قدرت ترکیبی، اقتدار نظام اسلامی و عمق راهبردی نیروهای مسلح که بخشی از آن به عهده نیروی هوایی است، موجب بازدارندگی شده است.

نیروهای مسلح همواره در کنار مردم هستند

انگیزه با اشاره به مردمی بودن نیروهای مسلح، تأکید کرد: نیروهای مسلح همواره در کنار مردم هستند و نمونه آن کمک‌های مؤمنانه‌ای است که شهیدانی چون شهید بابایی در این مسیر پیشگام بودند.

فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان به اقدامات این پایگاه در حوزه مردم‌یاری و کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ مرحله و در سال جاری تا کنون ۲ مرحله کمک‌های مؤمنانه جمع‌آوری و در روستاها و مناطقی که در شعاع ۱۰ کیلومتری پایگاه قرار دارند، توزیع شده است و این روند ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا خیریه امام محمد باقر(ع) فعالیت‌های بسیاری در حوزه حمایت داشته است و قرار است این فعالیت‌ها با استمرار بیشتری تداوم باید.

خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند

همچنین حجت‌الاسلام احمدرضا سبحانی، رئیس عقیدتی پایگاه شهید بابایی اصفهان در ادامه این‌ مراسم با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران افسران دفاع در برابر جنگ‌نرم دشمن، شایعه پراکنی‌ها هستد‌.

وی ادامه داد: همانطور که شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع سلامت در راه اسلام و انقلاب تقدیم شده‌اند، شهدای خبرنگار نیز شهدای مدافعان امنیت روانی جامعه هستند.

سبحانی سرعت، صحت و دقت را سه اصل فعالیت خبری دانست و ادامه داد: دانش، تجربه و جسارت ابراز خبرنگار در برابر کسانی است که ناقض حقوق مردم هستند‌.

خبرنگاران پلی هستند که سلحشوری نیروهای مسلح را به جامعه مخابره می‌کنند

 رئیس عقیدتی پایگاه شهید بابایی اصفهان گفت: شاید مردم توانمندی‌های نیروهای مسلح را به واسطه حریمی امنیتی از نزدیک نتوانند ببینند، ولی خبرنگاران پلی هستند که این توانمندی‌ها و سلحشوری را هنرمندانه به جامعه مخابره و این اقتدار را به رخ دشمن می‌کشند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ق۲۰/

نظر شما