شناسهٔ خبر: 48824087 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هم زمان با آغاز ماه محرالحرام

مشروح سخنان دبیر کل انصار الله یمن 

عبدالملک بدرالدین تاکید کرد دشمن صهیونیستی حتما بازنده است، این امر وعده الهی در قرآن کریم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیرکل انصار الله یمن، عذر عربستان در جلوگیری از اعزام حجاج بیت الله الحرام را ناکافی و غیر قابل قبول دانست و از اینکه ریاض به مدت دو سال مانع برگزاری باشکوه مراسم حج شد انتقاد کرد.

<div id="video-display-embed-code_6826516"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3188747/6826516?width=350&height=250"></script></div>

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنانی گفت: حج به یک کشور مشخص یا یک منطقه خاص اختصاص ندارد بلکه ویژگی جهانی دارد، اما وقتی نظام سعودی سعی می‌کند حج را به یک کشور مشخص اختصاص دهد یعنی به حجاج داخل و آن هم تعداد محدودی از این حجاج منحصر کند، این کار نقض حرمت رکن حج و بیت الله الحرام است.

شرح کامل بخش سیاسی سخنان دبیرکل انصار الله یمن به شرح زیر است:
برای دومین سال برای جلوگیری از ادای مناسک حج کرونا را بهانه کرده اند، این اقدام بسیار خطرناک و اقدامی به شدت منفی است که اهانت به بیت الله الحرام، نماد مقدس اسلام و حج، رکنی از ارکان اسلام است.
ما هیچگاه اقدام نظام سعودی در بهانه کردن کرونا جهت ممانعت از ادای مناسک حج را توجیه پذیر نمی‌دانیم، مهمترین ویژگی حج به عنوان نمادی اسلامی، این است که این مراسم، جهانی است، فریضه حج به عنوان رکنی بزرگ از اسلام است که جهانی بودن حج را محقق می‌سازد. حج به یک کشور مشخص یا یک منطقه خاص منحصر نیست بلکه ویژگی جهانی دارد، اما وقتی نظام سعودی سعی می‌کند حج را به یک کشور مشخص اختصاص دهد یعنی به حجاج داخل و آن هم تعداد محدودی از این حجاج منحصر کند، این کار نقض حرمت رکن حج و حرمت نماد مقدس و بزرگ اسلام (بیت الله الحرام) تلقی می‌شود، این کار اشتباهی بس بزرگ است و ما آن را محکوم می‌کنیم.

بدرالدین در ادامه افزود: فرض را بر این می‌گیریم که بسیاری از کشورها، با موضع عربستان همراه و تا حد زیادی توجیه عربستان را پذیرفته باشند، اما ما این کار را قانع کننده و مشروع نمی‌دانیم، زیرا در هر شرایطی این امکان وجود دارد که نقش جهانی حج و بیت الله الحرام را حفظ کنیم. در هیچ مرحله ای، منعی در این زمینه وجود ندارد مگر آنکه جنایتی جلودار چنین مناسک شود، به همین منظور از نظام سعودی می‌خواهیم به مردم فرصت دهد تا بتوانند مناسک حج و عمره را به جای بیاورند. از آنان می‌خواهیم از سیاست خطرناکشان در منحصر کردن حج به بخشی خاص یا کشوری خاص، چشم پوشی کنند. از آنانی که در جهان اسلام توجیهات عربستان را می‌پذیرند هم می‌خواهیم در اندیشه خود تجدید نظر کنند، زیرا موضوع حج و بیت الله الحرام موضوعی بسیار مهم است و باید همچنان نمادی جهانی باشند. از این کشور‌ها می‌خواهیم ضمن تجدید نظر در دیدگاهشان، در پی پافشاری برای نقش جهانی حج، بیت الله الحرام و مشاعر مقدسه باشند. نظام سعودی در بقیه امور مثل مراکز تفریحی فضا را باز گذاشت و به کرونا متوسل نشده است.

دبیرکل انصار الله یمن در ادامه افزود: یکی دیگر از اتفاقات مهم امسال عملیات شمشیر قدس در فلسطین بود، اهمیت این عملیات از تمامی ابعاد است، این عملیات زمانی اجرایی شد که دشمن به صورت مستقیم مسجد الاقصی را هدف قرار داد، اما با عملیات شمشیر قدس مواجه شد که هدفش جلوگیری از طرح‌های خطرناک دشمن صهیونیستی در مسجد الاقصی و قدس بود. این عملیات به عنوان عملیات جنبش‌های فلسطینی و برادران مجاهد، گامی موفق بود و خداوند نیز با پیروزی بزرگ بر آنان منت گذاشت. این پیروزی مفاهیم زیادی دارد، این تحولی بود که در این سطح و با این روش، برای اولین بار در فلسطین رخ می‌داد، البته حملات و درگیری‌ها زیادی با دشمن صهیونیستی رخ داد، اما مشخصه این عملیات این بود که اقدامی ایمانی و اصولی از طرف مجاهدان و جنبش‌های مقاومت فلسطینی به شمار می‌آمد، در واقع این عملیات، موضعی قوی، قاطع و موفق بود.

عبدالملک بدرالدین خاطر نشان کرد: آنچه در طول این عملیات پدیدار شد تحمیل واقعیت‌ها بر مواضع عربی بود، زیرا فعالان میدان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رسوا کرد، آنانی که در کنار دشمن قرار گرفتند و در پی توجیه رفتار و دفاع از عملکرد دشمن بودند و در رسانه هایشان مجاهدان فلسطینی و جنبش‌های مقاومت را سرزنش می‌کردند، از مجاهدان انتقاد می‌کردند و تلاششان این بود که از دشمن حمایت معنوی و رسانه‌ای داشته باشند را رسوا کرد. این روند در رفتار نظام سعودی و نظام اماراتی، رسانه‌های وابسته به آنان و حتی از طریق اصحاب رسانه منتسب به آنان که بوق شیطانی برای خدمت به دشمن بوده اند، دیده شد، این رسانه‌ها در حقانیت مواضع فلسطین، تردید و از مواضع اسرائیل حمایت کردند، اما ناکام ماندند و زیان دیدند همانگونه که اسرائیل قافیه را باخت. به همین دلیل این عملیات اتفاقی مهم با پیامی مهم بود و زیان عادی سازان روابط با اسرائیل اعم از سعودی، امارات، آل خلیفه و دیگران را آشکار کرد و نشان داد این‌ها در مسیر زیانکاری هستند، چون دشمن صهیونیستی حتما بازنده است، چون این امر وعده الهی در قرآن کریم است.

وی همچنین افزود: از عجیب‌ترین مسائلی که آن زمان آشکار شد اینکه نظام سعودی به شدت در برابر آنانی که مواضع حمایتی از جنبش‌های مقاومت اسلامی در فلسطین داشتند حساسیت داشت، مثلا موضع ما در یمن، موضع قوی و پیشگام جمهوری اسلامی، موضع حزب الله در لبنان، موضع عراق و سوریه و جنبش‌های مقاومت و به صورت کلی موضع محور مقاومت، مورد انتقاد شدید نظام سعودی و اماراتی بود. نظام سعودی از طریق رسانه هایش جنبش‌های مقاومت فلسطین را سرزنش می‌کرد به این دلیل که با اسرائیل دشمنی می‌کنند و به محور‌های مقاومت نگاه مثبت دارند. این رویکرد رسانه‌ای در حدی بود که برخی از جنبش‌های مقاومت را تا حدی با مشکل مواجه ساخت. این رسانه‌ها حساسیت‌های ویژه‌ای از مواضع ما در یمن داشتند، در این زمینه حملات شدیدی داشتند و به طور گسترده از حماس انتقاد می‌کردند گویا مواضع ما در یمن برای آنان مشکل ایجاد کرده بود.

دبیر کل انصارالله یمن تصریح کرد: امید ما این است که مردم جهان و کشور‌های عربی و اسلامی بر اساس مسئولیت انسانی، اخلاقی، دینی و ملی با مردم فلسطین همراه و در برابر دشمن اسرائیلی باشند. اگر نظام سعودی مواضع منفی خود را در قضیه فلسطین و گروه‌های مقاومت و جهاد تغییر دهد ما نیز از مواضعشان حمایت می‌کنیم، اگر از جنبش حماس حمایت کند هیچ حساسیتی از جانب ما وجود نخواهد داشت. خواسته ما این است که تمام امت در حمایت از مردم فلسطین رقابت کنند. این اتفاق بسیار مثبت خواهد بود.

وی افزود: ما در یمن گفتیم و تاکید کردیم که اگر به حمایت از حماس و گروه‌های مقاومت اهتمام شود حساسیتی بدان نداریم و امیدواریم همه در این مسیر گام بردارند. اینکه حماس و گروه‌های مقاومت با هر کشوری، با هر طرفی در امت اسلام همکاری و همراهی داشته باشند موضوتی است که حساسیتی بدان نداریم، اما مشکل ما این است که عربستان و امارات با حماس اختلاف نظر دارند و واقعیت این اختلاف ریشه در مقاومت علیه دشمن اسرائیلی است. آنچه اخیرا علیه گروگان‌های فلسطینی در عربستان صادر شد، علیه آنانی که نظام سعودی آنان را ربوده و برای مدت زمان طولانی در زندان قرار داده است. اما به چه گناهی؟ به دلیل حمایت از مقاومت. نظام سعوی قبل از صدور احکام ظالمانه و باطل، و زمان صدور این احکام، اعلام کرد، حمایت از مقاومت فلسطین در رویارویی با دشمن اسرائیلی، در دفاع از مقدسات و در دفاع از مردم فلسطین جرم است، جرمی که ارتکابش مجازات دارد. اینکه حمایت از فلسطین، مقاومت فلسطین و موضعگیری در برابر تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین و مقدسات، در عربستان یا امارت و بحرین جرم تلقی شود مشکل است، انحراف بزرگ و خروج از ارزش‌های اسلامی و مخالفت آشکار با قرآن کریم است به همین منظور این انحراف محکوم است و تقبیح می‌شود. انحرافی که قرآن آن را نفاق می‌خواند.

بدرالدین همچنین گفت: نکته دیگر اینکه بدون شک این موضع عربستان، دوستی با اسرائیل به شمار می‌آید. این مشکلات هم از جانب خودشان است و کسی در آن نقشی ندارد. ما ضمن محکوم کردن رفتار عربستان علیه ربوده شدگان فلسطینی، همچنان به پیشنهادی که داده ایم پایبندیم و آن اینکه حاضریم افسرانشان به ویژه خلبانانشان را که در اسارت داریم در مقابل آزادی فلسطینیان در بند در عربستان، آزاد کنیم.

عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیر کل انصار الله یمن در ادامه سخنانش گفت: یکی دیگر از تحولات سال گذشته (سال هجری) تحولات جنوب لبنان است. تحولاتی که با تجاوز اسرائیل آغاز شد، یعنی حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان که هدفش از میان برداشتن معادله حاکم بر لبنان بود. پس از آن واکنش قهرمانانه حزب الله را شاهد بودیم که هدفش تثبیت معادله بود. همواره تاکید ما این است که در کنار مقاومت لبنان، در کنار حزب الله و تمامی جنبش‌های مقاومت و حامی مواضع آنان علیه دشمن اسرائیلی هستیم. این دشمن، دشمن تمام امت است و خطری برای همه امت تلقی می‌شود. به خواست خدا به قدرت آزادمنشی در امت اسلامی توجه شده است تا با همدوشی، تلاش‌ها برای مقابله با دشمن مضاعف شود. در مقابل شاهد گروه‌ها و طرف‌های تسلیم پذیریم، طرف‌هایی که انتقاداتشان متوجه مواضع درست و مواضع مخالف با تجاوزات اسرائیل است. متاسفانه این موضوع در امت اسلام خود را نشان داد، زیرا پس از تجاوزات اسرائیل شاهد محکومیت جدید و تقبیح کردن نیستیم. رسانه هایشان در محکومیت تجاوزات اسرائیل به فلسطین یا هر مکان دیگری فعال نیستند، اما وقتی با تجاوزات اسرائیل مقابله می‌شود انتقاداتشان آغاز می‌شود و به تعبیری رسانه هایشان در مسیر نفاق و مزدوری فعال می‌شوند، اما این روند اثر گذار نیست. ما مواضع حزب الله را می‌ستاییم و همواره در کنارشان هستیم و معتقدیم این حزب پیشگام مبارزه با دشمن اسرائیلی است و در موضع قدرت قرار دارد و در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بزرگ‌ترین شکست را بر دشمن تحمیل کرده بود.


عبدالملک بدرالدین خاطر نشان کرد: تحول بعدی در سال گذشته اتفاقات افغانستان است. این اتفاقات برای خود عوامل پشت پرده دارد و هر کدام برای خود ارزیابی‌هایی دارند، اما نکته مهم درباره این اتفاقات، این بود که شکست اشغالگری مستقیم آمریکا را عیان کرد. ثابت کرد طرح آمریکا برای اینکه بتواند سلطه مستقیم بر کشوری از کشور‌های اسلامی داشته باشد ناکام است. به همین منظور آمریکا وادار به عقب نشینی از این کشور شد. به یقین آمریکا طرح جایگزینی در افغانستان دارد تا بتواند به افزایش مشکلات این کشور و ایجاد جنگ در افغانستان کمک کند. در هر حال اتفاقات افغانستان درس بزرگی داشت. مشخص کرد بر خلاف تصور برخی، آمریکا ضعیف و ناتوان است. نکته بعدی درسی برای آنانی بود که به آمریکا اعتماد کرده اند تا بدانند نتیجه کارشان زیانکاری است.

بدرالدین سپس افزود: موضوع بعدی به کشور خودمان مرتبط است. پس از عیان شدن شکست متجاوزان در رسیدن به اهداف مورد نظر و با مشخص شدن این موضوع که سرنوشت آنان شکست و عقب نشینی است، باز هم شاهدیم که تجاوز علیه یمن در هفتمین سالش همچنان ادامه دارد. هم زمان با تداوم تجاوز، محاصره کشور هم ادامه دارد و حتی محاصره تقویت شده است. بدون تردید مهم‌ترین عامل در تداوم این شکست، مواضع آمریکا و انگلیس است. این دو کشور بر اساس اهدافشان علیه امت اسلام، با تکیه بر توطئه هایشان علیه این امت و با تکیه بر برنامه‌ها و فعالیت‌ها علیه امت، خواستار آنند تا درگیری، اختلافات و جنگ‌ها در کشور‌های اسلامی تداوم داشته باشد. این راهبرد و سیاست آمریکا و انگلیس است. اگر گاه در سطح رسانه چیز متفاوتی می‌شنویم تنها برای انحراف افکار عمومی است. در شرایطی که مسئله اصلی در سیاست‌های آمریکا و انگلیس، وحشیگری و انگیزه‌های جنایتکارانه است و خون مردم ما با نظارت این دو کشور می‌ریزد و جنایات علیه این مردم ادامه دارد و در این زمینه اسرائیلی‌ها شریک این دو کشورند. در واقع نقش اصلی در تداوم تجاوز به یمن را، آمریکا و انگلیس بر عهده دارند و حتی برخی از نمایندگان کنگره آمریکا هم بدان اشاره کرده اند. آنان گفتند اگر آمریکا به طور جدی در پی توقف تجاوز به یمن باشد همان روزی که تصمیم بگیرد می‌تواند آن را اجرایی کند. تجاوز به یمن جز با حمایت‌های سیاسی، لجستیکی و اطلاعاتی، آمریکا و انگلیس از متجاوزان نمی‌تواند ادامه یابد.

دبیر کل انصارالله یمن همچنین خاطر نشان کرد: به موازات تداوم این تجاوز، محاصره شدید مردم یمن هم ادامه دارد و این محاصره به بخشی از تجاوز و جنگ علیه مردم یمن تبدیل شده است. این محاصره، ظالمانه و بدون پشتوانه حقوقی و قانونی است و مشروعیت ندارد. آنان سعی می‌کنند مانع ورود غذا، دارو، مشتقات نفتی و دیگر نیازمندی‌های کشور و مردم شوند و نتیجه این کار گرانی و مشکلات بیشتر است. جنگ اقتصادی علیه مردم ما ابعاد مختلفی دارد، شامل غارت سرمایه نفتی و گازی می‌شود، مردم ما در مأرب نفت و گاز دارند، در شبوه و حضرموت هم نفت دارند، اما درآمدهایش برای مردم ما نیست و برای پرداخت حقوق کارکنان، تامین نیاز‌های ضروری مردم یمن، تامین هزینه‌های بیمارستان‌ها و ... هزینه نمی‌شود. آنچه از گاز هم که به مردم فروخته می‌شود با مشکلات و با قیمت بالا به دست مردم می‌رسد. موضوع در این جا سرقت، غارت و تسلط بر سرمایه مردم یمن است.


وی همچنین تاکید کرد: تداوم توطئه علیه وجه رایج داخلی نیز اقدام خطرناکی است و به مردم یمن آسیب می‌رساند. آمریکا و انگلیس محاصره و توطئه‌های اقتصادی را راهبردی برای هدف قرار دادن ملت ما قرار داده اند. آمریکا در این زمینه پیشگام است و سعی می‌کند در موضوع وجه رایج یمن، مردم کشور ما را تحت فشار قرار دهد. آن‌ها در ابتدا علیه بانکداری یمن و پس از آن علیه واحد پولی داخلی یمن توطئه کردند. این روند به شیوه‌های مختلف از جمله چاپ بدون پشتوانه اسکناس، چاپ اسکناس‌های تقلبی و شیوه‌های مختلف دیگر اجرایی می‌شود، اما هدف ضربه زدن به ارزش پول داخلی و در ادامه ضربه زدن به قدرت خرید مردم و ایجاد گرانی‌های سرسام آور است به همین دلیل بخش زیادی از مردم یمن از طبقه فقیر کشورند. هدف قرار دادن وجه رایج یمن در شرایطی است که آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات می‌دانند زیان این کار برای همه مردم یمن است. همین امر بیانگر نیت واقعی آنان و هدف جنگ آنان علیه یمن است یعنی جنگ، مخاصمه و تجاوز آنان، جنگ علیه همه مردم یمن است و اگر کسی ذره‌ای انصاف داشته باشد این امر را منکر نمی‌شود. اما چرا همه مردم را هدف قرار می‌دهند؟ چون هدف اصلی تجاوز آن‌ها همه مردم یمن هستند. هدف تسلط کامل بر کشور یمن و به بردگی گرفتن تمامی مردم یمن است. اینگونه نیست که آنان با یک گروه یا یک قوم مثل انصار الله مشکل داشته باشند. تسلط آنان بر گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود مشتقات نفتی، مواد غذایی، دارویی و پزشکی به یمن و ممنوعیت واردات بیش از چهارصد نوع کالا‌های مورد نیاز مردم، به معنی هدف قرار دادن همه مردم کشور است به همین دلیل تبعات این سیاست‌ها را همه مردم کشور احساس می‌کنند و زیان آن تنها برای ساکنان صنعا نیست بلکه در عدن و دیگر استان‌ها نیز چنین است.

عبدالملک بدرالدین همچنین افزود: تلاش آمریکا‏ و انگلیس برای افزایش تعرفه‌های گمرکی در عدن نیز سیاست دیگری است که در چارچوب تلاش برای تسلط بر تحرکات تجاری است و این امر هم برای هدف قرار دادن همه مردم است. خیانتکاران داخلی هم که خود را دولت قانونی می‌خوانند، اما ظلم، جنایت، مزدوری، خیانت، فساد و فروختن کشور و ملت مشروعیت ندارد، مشروع خواندن آنان دروغ و سخیف است. خائن هیچ کاری نمی‌تواند بکند مگر کاری که در آن زیانی برای مردم کشورش باشد، اما آنان خود را دولت، رئیس یا نایب رئیس می‌خوانند در شرایطی که تمام رفتار و عملکردشان علیه مردم یمن است. تدابیر اقتصادی آنان در معنی درستش همان جنگ علیه مردم و مایه رسوایی برای خودشان، عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس است. آمریکا و انگلیس نیز وقتی دم از صلح و دعوت به صلح می‌زنند، اما همچنان از تداوم تجاوز حمایت و محاصره می‌کنند واقعیت و هویت واقعی خود را آشکار می‌سازند، این‌ها سخنشان فقط فریب است. اگر واقعا صلح می‌خواهند باید بدانند صلح کاملا ممکن است ما نیز بار‌ها تاکید کرده ایم، موضع ما در یمن دفاعی است، مردمی هستیم که به ما تجاوز شده است، جنگی علیه ما به راه انداخته اند، بخش زیادی از کشور ما اشغال شد، حمله به کشور و محاصره کشور ادامه دارد، با این حساب موضع ما مقابله با تجاوز و محاصره است. اگر این تجاوز متوقف شود، اگر این محاصره لغو شود، اگر این اشغالگری پایان داده شود معنی آن تحقق صلح در کشور ماست، چون مشکل واقعی تداوم تجاوز و محاصره است پس کسی که مدعی صلح می‌شود، اما از تداوم تجاوز حمایت می‌کند صلحی اسرائیلی برای ما می‌خواهد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: آمریکا همواره از صلح در فلسطین دم می‌زد و در مقابل این ادعا، هرگونه حمایتی را از دشمن اسرائیلی دریغ نمی‌کند در شرایطی که اسرائیل به اشغالگری، حمله به مردم فلسطین و کشتار این مردم ادامه می‌دهد. مفهوم صلح آمریکایی و اسرائیلی همان تسلیم پذیری است، اگر مقصود این باشد که همگام با صلح اشغالگری، محاصره و کشتار ادامه داشته باشد این صلح تسلیم پذیری است و تسلیم شدن برای ما قابل پذیرش نیست. ما به نماینده سابق دبیر کل سازمان ملل متحد و به برادرانمان در سلطان نشین عمان گفته بودیم اگر نظام سعودی همین امروز و یا همین لحظه، از توقف تجاوز و لغو محاصره خبر دهند ما نیز به سرعت بیانیه‌ای صادر می‌کنیم و از این کار استقبال می‌کنیم، ما آماده ایم در هر لحظه و زمانی که تجاوز و محاصره پایان یافت، اشغالگری خاتمه یافت، پرونده‌های دیگر جنگ مثل اسرا، پرداخت غرامت جنگ، احترام به استقلال و پرهیز از مداخله در امور داخلی یمن حل شد، میان ما و آنان اعم از عربستان، امارات یا دیگران، صلحی کامل بر قرار شود.

وی تاکید کرد: در هر حال مشکل ما نیستیم، مشکل این نیست که ما صلح را نمی‌پذیریم بلکه ما برای مردم خود صلح و آرامش می‌خواهیم، ما از اینکه مردم یمن مشکل دارند رنج می‌بریم، ما جنگ طلب نیستیم یا از مشکلات لذت نمی‌بریم، بلکه نمی‌توانیم در شرایطی که حملات، محاصره خفه کننده و ... ادامه دارد تنها در پی عنوان صلح باشیم. به آنان گفتیم اگر واقعا به صورت جدی در پی صلح هستید اولین گام در این مسیر پرونده‌های انسانی است که حق مردم یمن است. نیت جدی خود را در این زمینه ثابت کنید، پس از آن نیت واقعی خود را برای توقف تجاوز و پایان اشغالگری ثابت کنید، ما در مقابل هم آماده ایم، اینگونه نیست که ما اصرار به ادامه جنگ داشته باشیم البته برای دفاع و مقابله اصرار داریم. با این حساب ما بر آمادگی خود برای صلح تاکید داریم، اما صلحی که واقعی باشد نه فریبکارانه و به شیوه اسرائیلی.
بدرالدین افزو: ما در مراحل مختلف پیشنهاد‌ها و طرح‌هایی ارائه کردیم، حتی وقتی برادران عمانی به صنعا آمدند تا میانجی شوند ما پیشنهادات مهمی مطرح کردیم که در این زمینه برادران ما در هیئت ملی مذاکرات مثل محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده، می‌توانند اطلاعات بیشتری ارائه دهند. پس مشکل با ما نیست بلکه مشکل در پافشاری آنان به تداوم تجاوز و محاصره و به کارگیری شیوه‌های فریبکارانه و به دور از اقدامات جدی حتی در پرونده‌های انساندوستانه است. باید بیدار باشیم، چون دشمن همچنان در ابعاد گوناگون علیه مردم ما عمل می‌کند. باید بر این میدان متمرکز باشیم، چون میدان مهمی است و خطر این میدان خطری برای استقلال و کرامت ماست. خطری برای دین و دنیای ماست، به همین دلیل باید در هر زمینه‌ای با جدیت حرکت کنیم. در این میان میدان سیاست بسیار با اهمیت است، روند تبلیغی و رسانه ای، بیداری زیادی می‌خواهد و باید به آن اولویت داد، در بعد نظامی باید حمایت از جبهه‌ها ادامه داشته باشد، در حوزه امنیتی شاهد ترور‌ها و انفجار‌ها بوده ایم، اما در کنار آن بسیاری از توطئه‌ها نیز با تلاش نهاد‌های امنیتی ناکام ماند و باید تلاش‌ها در این زمینه ادامه یابد. در بخش اقتصادی که میدان وسیعی است و شامل کشور و مردم می‌شود باید جدیت داشت. در بخش اجتماعی نیز دشمن سعی می‌کند میان مردم ما تفرقه ایجاد کند و باید سعی کرد در این زمینه آرامش داخلی را حفظ کرد. در بخش فکری و فرهنگی نیز باید از تمرکز به تبلیغات رسانه‌ای آنان دور شد. در نهاد‌های دولتی باید پاکسازی ادامه یابد تا این نهاد‌ها از جاسوسان خالی شوند. در همین زمینه جا دارد از موضع مهم پارلمان در صنعا و تدبیر اخیر این نهاد در پاکسازی داخلی از خائنان تشکر کنیم.
دبیر کل انصارالله یمن در پایان گفت: باید تاکید کنیم، در میدان مقابله با دشمن، درگیری ما با آنان از سر ضرورت است، نبرد حتمی است و راه گریزی از آن نیست، تنها جانشین این مبارزه، تسلیم پذیری است که تاوانی سخت دارد. تسلیم پذیری، زیانبار و ناشی از ضعف و سستی است. خسارتی است که قابل جبران نیست. اما مقابله و رویارویی از طریق توکل بر خداوند، موجب می‌شود خداوند نیز کمک کند. بیداری، تحمل مسئولیت و تحرک جدی، خیری برای مردم ما و راهی برای پیروزی، عزت و کرامت است و برای ما تحقق اهداف بزرگ را تضمین می‌کند و باید از این راهبرد دفاع کرد.

 

نظر شما