شناسهٔ خبر: 48818256 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سخنرانی به مناسبت آغاز سال هجری قمری

عبدالملک بدرالدین: شکست رژیم صهیونیستی حتمی است

خبرگزاری صداوسیما

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل انصارالله یمن تاکید کرد بنابر وعده الهی دشمن صهیونیستی و دوستداران آن و سازشکاران مطمئنا شکست خواهند خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل انصارالله یمن در سخنرانی  به مناسبت آغاز سال هجری قمری گفت ممانعت رژیم سعودی از برگزاری عمومی حج تمتع برای دومین سال متوالی به بهانه کرونا مسئله‌ای خطرناک و جدی و اسائه ادب به بیت الله الحرام است.

<div id="video-display-embed-code_6826547"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3188606/6826547?width=350&height=250"></script></div>

وی افزود: کرونا را نمی‌توانیم دلیل مناسبی برای ممانعت از ورود حجاج کشور‌های دیگر بدانیم.

سید عبدالملک بدرالدین که به مناسبت آغاز سال هجری قمری سخنرانی می‌کرد ادامه داد: محدود کردن حج به یک کشور و به تعدادی محدود هتک حرمت حج است. بسیاری از کشور‌های اسلامی بهانه‌های عربستان را پذیرفتند، اما ما این بهانه‌ها را قانع کننده و مشروع نمی‌دانیم. می‌توان موضوع مقابله با بیماری همه گیر یا شرایط دیگر را در نظر داشت و حج را برگزار کرد.

دبیرکل انصارالله یمن افزود از کشور‌های اسلامی که بهانه‌های عربستان برای تعطیل کردن حج را پذیرفتند می‌خواهم در اقدام خود تجدیدنظر کنند. امیدواریم کشور‌های اسلامی با فشار و درخواست و اصرار باب حج را باز کنند.

وی خاطر نشان کرد: چگونه است که رژیم سعودی راه را بر فعالیت‌های سازمان سرگرمی باز کرده و از کرونا سخن نمی‌گوید؟
دبیرکل انصارالله یمن  تصریح کرد مهمترین حادثه در سال گذشته هجری قمری، عملیات «شمشیر قدس» بود. این عملیات گامی موفق بود که با نصرت الهی به پایان رسید. عملیات سیف القدس باعث غربال امت شد و سازشکاران را رسوا کرد. سازشکارانی که دشمن صهیونیستی را توجیه و مقاومت را سرزنش می‌کردند افشا شدند.

بدرالدین تاکید کرد رسانه‌های سعودی و اماراتی در خدمت دشمن صهیونیستی هستند. بنابر وعده الهی دشمن صهیونیستی و دوستداران آن و سازشکاران مطمئنا شکست خواهند خورد.

دبیرکل انصارالله یمن در ادامه خاطرنشان کرد آمریکا در یمن با یک گروه خاص دشمنی ندارد، زیرا محاصره، همه ملت را تحت فشار قرار می‌دهد. سخنان آمریکایی‌ها درباره صلح دروغ و نیرنگ است. صلح در دسترس است و اگر جنگ متوقف و محاصره برداشته شود و اشغالگری پایان یابد همه مشکلات حل خواهد شد. کسی که از صلح دم می‌زند، ولی از ادامه تجاوزات حمایت می‌کند، صلح از نوع اسرائیلی را تبلیغ می‌کند.
سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل انصارالله یمن افزود: بخش زیادی از مردم یمن زیر خط فقر هستند. آمریکا این موضوع را می‌داند، اما باز هم پول ملی یمن را هدف قرار می‌دهد. اقدامات همه جانبه آمریکا علیه یمن نیت واقعی آن‌ها از جنگ را که جنگ علیه ملت یمن است نشان می‌دهد.
بدرالدین گفت: محاصره بخشی از جنگ و تجاوز به یمن است. ائتلاف متجاوزان مانع از رسیدن دارو، غذا و سوخت به یمن می‌شوند. جنگ اقتصادی علیه یمن ابعاد گوناگونی دارد که غارت نفت و گاز از جمله آنهاست.
دبیرکل انصارالله یمن همچنین تصریح کرد: ادامه جنگ و درگیری در کشور‌های اسلامی، راهبرد آمریکا و انگلیس با مشارکت اسرائیل است. مقامات آمریکایی با کلامشان می‌خواهند وحشیگری‌ها و هویت جنایتکارانه خود را بپوشانند و مردم را فریب دهند. برخی از اعضای کنگره گفته اند که دولت آمریکا اگر اراده کند می‌تواند جنگ علیه یمن را فورا متوقف کند.
سید عبدالملک بدرالدین در ادامه سخنان گفت: در مورد تحولات افغانستان، به دور از مسائل پشت پرده و تفسیر آنها، نکته مهم، شکست اشغالگری آمریکاست. آمریکا نتوانست بر افغانستان مسلط شود بنابر این مجبور به عقب نشینی شد. آنچه در افغانستان گذشت درسی بزرگ و نشانه ضعف آمریکاست.

وی افزود: کسانی که به آمریکا اعتماد کنند جز زیان و شکست چیزی نصیبشان نمی‌شود. سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل انصارالله یمن پاسخ حزب الله لبنان به تجاوزات رژیم صهیونیستی را ستود و گفت خیانتکاران از این عملیات انتقاد می‌کنند و در قبال تجاوزات اسرائیل سکوت اختیار کرده اند.
بدرالدین همچنین با تاکید بر این که بار دیگر حمایت خود را از حزب الله لبنان و محور مقاومت اعلام می‌کنیم افزود: مشکل رژیم‌های سعودی و امارات با حماس، در درجه اول مقاومت آن در برابر دشمن اسرائیلی است .

وی همچنین خاطر نشان کرد: بار دیگر احکام صادره علیه فلسطینیان ربوده شده را محکوم می‌کنیم. اینکه در عربستان و امارت، حمایت از فلسطین جرم انگاری شود انحرافی بزرگ است. عربستان با احکام ظالمانه خود علیه فلسطینیان به دنبال جلب دوستی دشمن اسرائیلی است.
دبیرکل انصارالله یمن افزود: موضع کسانی که از مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند و در راس آن‌ها محور مقاومت، حساسیت رژیم‌های سعودی و امارات را بر می‌انگیزد.

<div id="video-display-embed-code_6826547"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3188606/6826547?width=350&height=250"></script></div>

سید عبدالملک بدرالدین همچنین بار دیگر پیشنهاد تبادل افسران سعودی با زندانیان فلسطینی را مطرح کرد.

»»» مشروح سخنان دبیر کل انصارالله یمن را اینجا بخوانید...

 

نظر شما