شناسهٔ خبر: 48810788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصرف برق در هرمزگان از مرز هشدار گذشت

با ادامه استقرار هوای گرم در هرمزگان، افزایش مصرف برق به مرز هشدار رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: بار شبکه به دو هزار و ۵۰۹ مگاوات افزایش یافته و مصرف برق رکورد‌های جدیدی ثبت کرده است.
هاجر عبدی افزود: با همکاری مشترکان و خاموش کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج بار، کمک زیادی به ادامه جریان برق می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: مشترکان خانگی با مصرف ۷۰ درصدی در شبکه توزیع برق، نقش تعیین کننده‌ای در جلوگیری از خاموشی و حفظ پایداری شبکه دارند.
عبدی افزود: بیشتر مصرف برق خانگی در فصل تابستان مربوط به کولر و لوازم سرمایشی است که با خاموش کردن کولر‌های اضافه در ساعات اوج بار و استفاده نکردن از لوازم پرمصرف در ساعت پیک، بار شبکه خانگی ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.
وی گفت: این کاهش بار موجب پایداری کامل شبکه و رفع مشکل تامین برق می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: اکنون تراز مصرف برق با تولید همخوانی ندارد و مصرف بیش از توان تولید است.

بیشتر بخوانید: بازگشت واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس به مدار تولید
عبدی افزود: اگرچه با همکاری صنایع استان بخشی از کمبود تولید برق جبران شده است، اما در صورت جدی نگرفتن مدیریت مصرف از سوی مشترکان، و برای جلوگیری از افزایش نامتعارف بار و فروپاشی شبکه، ناچار به اعمال برنامه خاموشی هستیم.
به گفته وی، مصرف برق استان به صورت روزانه پایش می‌شود و به مشترکان پرمصرف بویژه ادارات و واحد‌های صنعتی، درصورت مصرف بیش از الگوی مجاز اخطار داده می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: درصورت بی توجهی مشترکان به اخطار‌های صادر شده، برق آن‌ها در ساعات اوج بار قطع می‌شود.
عبدی با اشاره به اینکه امسال حدود ۸ هزار مشترک کشاورزی با این شرکت تفاهم نامه همکاری امضا کرده اند گفت: در این طرح کشاورزانی که از الکتروپمپ استفاده می‌کنند در ساعات اوج بار موظف به خاموش کردن پمپ‌های برقی خود هستند.
وی افزود: سایر بخش‌های کشاورزی نیز مانند مزارع پرورش آبزیان باید در ساعات اوج بار، مصرف خود را به اندازه مشخص شده‌ای کاهش دهند.
در این طرح مصرف برق کشاورزان در پایان دوره پایش و به اندازه همکاری به آن‌ها پاداش داده می‌شود.

نظر شما