شناسهٔ خبر: 48815912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان:

مصرف برق هرمزگان به صورت روزانه پایش می‌شود

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: مصرف برق استان به صورت روزانه پایش می‌شود و به مشترکان پرمصرف و بیش از الگوی مجاز بویژه اداره‌ها و واحدهای صنعتی اخطار داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

هاجر عبدی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در صورت نداشتن توجه این مشترکان به اخطارهای صادر شده، برق آن‌ها در ساعات اوج بار قطع می‌شود.
وی بیان داشت: امسال حدود هشت هزار مشترک کشاورزی با شرکت توزیع برق هرمزگان تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌اند، در این طرح کشاورزانی که از الکتروپمپ استفاده می‌کنند در ساعات اوج بار موظف به خاموش کردن پمپ‌های برقی خود هستند. 
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: سایر بخش‌های کشاورزی مانند استخرهای پرورش آبزیان استان باید در ساعات اوج بار مصرف خود را به میزان مشخص شده ای کاهش دهند.
عبدی یادآورشد: مصرف برق کشاورزان در پایان دوره مورد پایش قرار گرفته و به میزان همکاری به آن‌ها پاداش تعلق می‌گیرد.

بار شبکه هرمزگان به ۲ هزار و ۵۰۹ مگاوات افزایش یافت
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان یادآورشد: با افزایش مصرف برق، بار شبکه هرمزگان اخیرا به ۲ هزار و ۵۰۹ مگاوات افزایش یافت و از مرز هشدار فراتر رفت.
عبدی اضافه کرد: رشد مصرف برق در روزهای اخیر و همچنین تداوم استقرار هوای گرم در استان هرمزگان در روزهای آینده، پیش بینی می‌شود مصرف برق رکوردهای جدید ثبت کند.
وی ابرازداشت: عبور از این شرایط نیازمند همکاری همه مشترکان است و در صورت همکاری مشترکان و خاموش کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج بار کمک زیادی به تداوم جریان برق می کند.
این مسوول اظهارداشت: مشترکان خانگی با مصرف ۷۰ درصدی در شبکه توزیع برق، نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از خاموشی و حفظ پایداری شبکه دارند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین مصرف برق خانگی در فصل تابستان مربوط به کولر و لوازم سرمایشی است و در صورتی که مشترکان در ساعات اوج بار کولرهای اضافه را خاموش و استفاده از لوازم پرمصرف برق را به ساعت غیرپیک موکول کنند، بار شبکه خانگی ۳۰ درصد کاهش می یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: این میزان کاهش کمک می‌کند شبکه به حالت پایداری کامل برسد و مشکلی بابت تامین برق نداشته باشیم.
عبدی اضافه کرد: در حال حاضر تراز مصرف برق با تولید همخوانی ندارد و مصرف بیش از توان تولید است، هرچند با همکاری صنایع هرمزگان بخشی از کمبود تولید برق جبران شده اما در صورتی که مشترکان مدیریت مصرف را جدی نگیرند، ناچار خواهیم بود برای جلوگیری افزایش نامتعارف بار و فروپاشی شبکه برنامه خاموشی اعمال کنیم.
شرکت توزیع برق هرمزگان ۷۲۰ هزار مشترک دارد که ۸۰ درصد آن را مشترکان خانگی تشکیل می دهد که ۷۰ درصد مصرف برق را به خودشان اختصاص داده اند.

نظر شما