شناسهٔ خبر: 48748117 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

لاپورتا: ما و مسی به دنبال تمدید قرارداد بودیم / اکنون باید دوران جدید بارسلونا را بسازیم

رئیس باشگاه بارسلونا در یک کنفرانس خبری درمورد عدم تمدید قرارداد لیونل مسی و جدایی این ستاره آرژانتینی صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، شب گذشته باشگاه بارسلونا به صورت رسمی اعلام کرد که تمدید قرارداد با لیونل مسی امکان پذیر نیست و این ستاره آرژانتینی آبی اناری پوشان را ترک می‌کند. تصمیم باشگاه بارسلونا و مسی از شب گذشته بسیار مورد توجه بوده و سروصدای زیادی را به دنبال داشته است.

برای شفاف سازی ابعاد و دلایل عدم تمدید قرارداد مسی، خوان لاپورتا به عنوان رئیس باشگاه بارسلونا امروز نشست خبری برگزار کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. بخش‌های مهم صحبت‌های لاپورتا درمورد آینده بارسلونا، توافق با لالیگا و عدم تمدید قرارداد مسی را در ادامه می‌خوانید:

ما شرایط باشگاه اقتصادی را قبل از رسیدن به اینجا می دانستیم. وقتی وضعیت را بررسی کردیم دیدیم وضعیت بدتر از چیزی است که بنظر می رسد. مسی بهترین بازیکن جهان است و مطمئناً ما برای همه چیز از او تشکر می کنیم. فیرپلی مالی در لیگ اجازه استفاده از سیستم نقدی را نمی دهد بنابراین ما نتوانستیم اولین قراردادی را که با مسی توافق کردیم به ثمر برسانیم. برای ثبت مسی، باشگاه باید با قراردادی موافقت می کرد که از نظر حقوق تلویزیونی 50 سال بر باشگاه تأثیر بگذارد. به دلیل وضعیت اقتصادی و حقوق باشگاه، همه این ها باعث تمدید نشدن مسی شد. این وضعیت فعلی باشگاه است. من آمادگی انجام کاری را ندارم که برای هر کسی روی باشگاه تأثیر بگذارد، بارسلونا بالاتر از همه حتی بهترین بازیکن است. ما تلاش زیادی برای تمدید مسی کردیم، اما چیزهای زیادی وجود داشت.

لئو می خواست در بارسلونا بماند. ما نیز می خواستیم او بماند. با تشکر از همه مذاکره کنندگان در تمام این ماه ها که سختی بسیاری را تحمل کردند. قصد مسی، ماندن در بارسلونا بود. ناراحت هستم اما مطمئنم که ما تمام تلاش خود را برای باشگاه انجام دادیم. میراث او بسیار بزرگ است، مسی در بارسلونا تاریخ ساز شد، او موفق ترین بازیکن بارسلونا است، او یک بازیکن مرجع در تاریخ این باشگاه و در بهترین دوران برای باشگاه بود، اما وجود دارد دوران جدیدی که اکنون آغاز شده است، مطمئناً او بهترین تاریخ است، در این مورد شکی نیست.

مسی عکس ها و تاریخ بزرگی را برای این باشگاه برای ما به یادگار گذاشته است و ما از او سپاسگزاریم. من نمی خواهم امیدهای کاذب بدهم، این همان چیزی است که اتفاق می افتد و می خواهم روشن کنم، مذاکراتی بین ما وجود داشت و مثبت گذشت، اما انجمن به دلیل سقف حقوق رد کرد و ما از آن کاملاً آگاه هستیم. ما به نقطه ای رسیده ایم که باید احساسات خود را کنار بگذاریم. مرحله جدیدی در باشگاه شروع می شود، دوران پس از مسی. ما همیشه تلاش می‌کنیم بهترین ها را برای باشگاه ارائه دهیم. ما 5 سال با مسی توافق داشتیم و مسی با آن موافقت کرد و او مذاکرات را برای ما تسهیل کرد.

ما سعی کردیم همه راه حل های مناسب را بیابیم. اکنون می خواهیم دوران پس از مسی را از امروز شروع کنیم. می خواستیم بعد از دو یا پنج سال شروع شود ، اما امروز آن را شروع می کنیم. آنچه در مورد سقف دستمزد اتفاق افتاد این است که برای ارائه 25 میلیون یورو باید 100 میلیون یورو کاهش می دادیم. برای تمدید مسی مجبور بودیم حقوق را کاهش دهیم  سعی کردیم با بازیکنان صحبت کنیم اما به هیچ وجه آسان نبود چون قراردادهایی هست !!

برخی از بازیکنان قبول کردند و برخی از بازیکنان صادقانه گفتند نه. ما سعی کردیم راه های دیگری برای تکمیل این تمدید بیابیم، اما در دسترس یا امکان پذیر نبود ، شرایط برای باشگاه بسیار دشوار و خطرناک بود. ما با دپای و گارسیا قرارداد بستیم و آنها شرایط و تخفیف هایی را پذیرفتند و نمی توانیم ورود یکی از این بازیکنان را با تمدید قرارداد مسی مقایسه کنیم و این هیچ ربطی به هم ندارند.

بار دیگر تکرار می کنم نمی خواهم امیدهای کاذب بدهم ، مذاکرات به پایان رسید و به مرحله نهایی رسید و به دلیل سقف دستمزد و عدم تأیید و انعطاف پذیری لالیگا نتوانستیم توافق را تکمیل کنیم، آنها از ما می خواستند پیشنهاد CVC را بپذیرید و این یک خطر بزرگ است. ما آرزوهای بزرگی برای آینده و عصر جدید داریم و همه با آن موافق هستند، ما برای آینده موفق تری برای کادر فنی و بازیکنان بسیار انگیزه داریم، همه ما نسبت به آینده آینده خوشبین هستیم.

خوش بینیم که بارسلونا بدون مسی همچنان به موفقیت و کسب عناوین ادامه خواهد داد. تکرار می کنم ، این مذاکرات به پایان رسیده است. همه چیز برای مسی و بارسا تمام شد. ما تمام تلاش خود را برای حفظ مسی انجام دادیم ، با مسی به توافق رسیدیم ، و این درست است ، اما به دلیل مشکل اقتصادی ، نتوانستیم توافق را تکمیل کنیم. من احساس گناه نمی کنم ، من بر آنچه گفته ام ایستاده ام ، ما هر آنچه ممکن است در حد توان خود انجام دادیم. صادقانه بگویم، مسی کار را برای ما آسان کرد، اما دلیل آن باز هم سقف دستمزد و بازی مالی منصفانه است.

قبول توافقنامه CVC خوب نبود، زیرا در ۵۰ سال آینده بر حق پخش تلویزیونی تأثیر می گذارد. هیچ باشگاهی این را قبول نمی کند، حتی اگر به قیمت رفتن مسی باشد. باید تصمیمی می گرفتیم و من آن را گرفتم ، لالیگا به ما اجازه توافق با مسی را نداد و هرگونه توافق با لئو زندگی را برای باشگاه سخت می کرد. من از دو روز پیش فهمیدم که نمیتوانیم قرارداد مسی را تمدید کنیم. برای لئو و خانواده اش آرزوی بهترین ها را دارم. هرجا که می روند، بارسلونا همیشه خانه آنها خواهد بود.

نظر شما