شناسهٔ خبر: 48747675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت مردمی باید در عمل و با تلاش جهادی از مشکلات مردم بکاهد

امام جمعه سلطانیه گفت: دولت مردمی باید در عمل و با تلاش جهادی و با اطلاع از مشکلات مردم و رفع کمبودها و مبارزه با فساد، محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت اظهار داشت: خداوند همراه با متقین است و اوضاع ناخوشایند را به نفع آنان متحول می‌کند.

امام جمعه سلطانیه به تبیین و تشریح حکم تنفیذ رئیس جمهور و تحلیف در مجلس شورای اسلامی پرداخت و با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی به تبعیت از رای مردم، رأی آنان تنفیذ ولی یادآوری می‌کند که رای مردم و تنفیذ تا زمانی است که منتخب ملت در صراط مستقیم الهی باشد، افزود: تنفیذ ترکیبی از نماد جمهوریت و اسلامیت است.

وی با اینکه همانطور که مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ رئیس جمهور تاکید کردند، ملت ایران تشنه خدمت هستند و خدمت به مردم از ویژگی‌های دولت مردمی است، تصریح کرد: دولت مردمی باید در عمل و با تلاش جهادی و با اطلاع از مشکلات مردم و رفع کمبودها و مبارزه با فساد، محقق شود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه اقتصاد و معیشت و گرانی از مشکلات اساسی مردم است و دولت مردمی باید در رفع آنها تلاش کند، از گرانی‌های اخیر خصوصا از افزایش قیمت نان انتقاد کرد و افزود: افزایش قیمت نان در حالی که اولا دولت کاملا مستقر نشده و ثانیا مصوبه‌ای ندارد غیر قانونی است و حتی اگر مصوبه‌ای هم داشت کج سلیقگی بود و لذا با متخلفین باید برخورد شود تا کام مردم تلخ نشود.

امام جمعه سلطانیه با آرزوی توفیق برای دولت جدید، به سیاست نهاد نماز جمعه در قبال دولت‌ها اشاره کرد و با تصریح به اینکه ائمه جمعه و نهاد نماز جمعه وامدار هیچ دولتی نبوده و نیست و دفاع از اصول انقلاب اسلامی خط مشی نماز جمعه است و در همه دولت‌ها از عملکردها حمایت و از انحرافات از آرمان‌های انقلاب انتقاد کرده و مشکلات مردم را مطالبه نموده است، تصریح کرد: دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه سیاست نهاد نماز جمعه در قبال همه دولت‌ها بوده و با دولت جدید هم همین‌گونه خواهد بود.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به بارش‌های اخیر و خسارت‌های وارد شده به کشاورزان تاکید کرد: خسارت‌های کشاورزی در راستای حمایت از این قشر زحمت کش جبران شود.

حسینی‌نسب با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محسن حججی که روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده، گفت: شهدای مدافع حرم در خارج از مرزها برای حفظ امنیت و آرامش مردم غریبانه به شهادت رسیدند و الگوی انسانهای با بصیرت شدند.

وی با بیان اینکه هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده، چرا که هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام برای اصلاح امت پیامبر و امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: یکی از انحرافات زمان امام حسین علیه‌السلام، رویگردانی از حق، اقبال به باطل و نبود امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه سلطانیه به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و با بیان اینکه همه اعمال نیک حتی جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره‌ای در برابر دریای خروشان هستند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر زیر بنای اسلام است و اقامه واجبات به اقامه این فریضه الهی بستگی دارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سلطانیه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مصادیق گسترده‌ای دارد و محدود به چند مسئله نیست، افزود: ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، جهش تولید، رفع موانع تولید و مبارزه با فساد از بالاترین معروفات است.

امام جمعه سلطانیه به مصادیق منکرات هم اشاره کرد و گفت: اسراف در انرژی، اسراف در آب و نان، احتکار  و گرانفروشی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه، سبک شمردن نماز از جمله منکرات است.

وی با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا و تاکید بر  رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: دریافت واکسن کرونا  یک راه دیگر غلبه بر کروناست و کسانی که نوبت دریافت واکسن آنها رسیده بدون توجه به شایعات و استفاده از تجربه کسانی که واکسن زده‌اند، به دریافت واکسن اقدام کنند.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار ایرانی در افغانستان در سال ۷۷ و روز خبرنگار و با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران از جمله خبرنگاران صدا و سیما و خبرنگاران خبرگزاری‌های فارس، ایکنا، شبستان و ایسنا که اخبار و خطبه‌های نهاد نماز جمعه سلطانیه را منعکس می‌کنند، گفت: ثبت و گزارش، کاری بسیار بزرگ، دشوار و پر قیمت است که باید همراه با شجاعت، صداقت، امانت و واقع بینانه باشد.

انتهای پیام/73002/ق

نظر شما