شناسهٔ خبر: 48672675 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

حمایت نابغه وزنه‌برداری ایران از

پرافتخارترین وزنه‌بردار ایران، گفت: شرایطی پیش آمد که سهمیه‌های ایران کم شد، اما «علی هاشمی» به عنوان نماینده دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران شانس موفقیت در توکیو را خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
پیکار وزنه‌برداران ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از فردا (سه‌شنبه) آغاز خواهد شد و «علی هاشمی» نخستین نماینده کشورمان است که به مصاف حریفان خود می‌رود. سیمون ماتروسیان ارمنی، اکبر ژورایف و تیمور نانیف از مهمترین رقیبان این ملی پوش وزنه‌برداری به شمار خواهند رفت.

هاشمی ۲ عنوان قهرمانی وزنه‌برداری جهان را در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد.

«محمد نصیری» دارنده سه مدال المپیک و پرافتخارترین وزنه‌بردار ایرانی با حمایت از ۲ نماینده ایران در بازی‌های المپیک اظهار داشت: شرایط وزنه‌برداری ایران در این دوره از بازی‌ها خاص بود و به خاطر قوانین ضد دوپینگ سهمیه ایران به نصف کاهش یافت تا چند قهرمان ملی ما پشت دیوار بلند گزینشی‌ها بمانند و راهی به توکیو نداشته باشند. اما در این دوره ۲ نماینده خوب داریم که توانایی افتخارآفرینی را دارند.

دارنده مدال طلا المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی با اشاره به مصاف «علی هاشمی» با بزرگان دسته ۱۰۹ کیلوگرم افزود: هاشمی ۲ عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و ورزشکار بی‌تجربه‌ای نیست. رقیبان او قدر هستند، اما این ملی‌پوش ایلامی می‌تواند خود را در قامت یک مدعی مطرح کند. او می‌تواند از تجربه خود برای عبور از این پیچ سخت استفاده کند. امیدوارم این ملی‌پوش از آزمون المپیک موفق بیرون بیاید. فراموش نکنیم هاشمی در المپیک ریو نیز حضور داشت و در این میدان کم تجربه نیست.

نصیری که پنج مدال طلا قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با اشاره به اولین حضور «علی داودی» در آوردگاه المپیک گفت: او جوان است و جویای نام. داودی می‌تواند مدعی رسیدن به سکو نایب قهرمانی باشد، زیرا غول گرجستانی در این دسته تمام رکورد‌ها را از آن خود کرده است. داودی با کسب مدال در این المپیک می‌تواند برای آینده برنامه بهتری داشته باشد.

دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۷۲ مونیخ با اشاره به تجربه خود در این آوردگاه گفت: چهار المپیک متوالی را تجربه کرده و سه مدال را برای مردم عزیز کشورم به ارمغان آورده‌ام. می‌توانستم به حضور در المپیک پنجم تاریخ‌ساز شوم، اما این اتفاق رخ نداد و من نیز تابع تصمیمات کلان کشور بودم. المپیک مدرسه نیست که یک سال در آن رفوزه شوی تا سال بعد جبران کنی بلکه آوردگاهی است که باید از لحظات آن استفاده کنیم.

نظر شما