شناسهٔ خبر: 48653703 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید در تاریخ سینما

فیلم‌های کلاسیک و سیاه و سفید، همچنان جزو آثار تاثیرگذار تاریخ سینما محسوب می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، در چند دهه گذشته، تولید فیلم‌های سیاه و سفید تا حدودی کنار گذاشته شده است. با این حال، وقتی صحبت از تاریخ سینما به میان می‌آید، فیلم‌های سیاه و سفید متعددی در ذهن ما تداعی میشوند که امروزه آثار شاخصی هستند. از فیلم‌های ژانر وحشت گرفته تا داستان‌های علمی تخیلی، درام و عاشقانه؛ فیلم‌های سیاه و سفید برخی از بهترین لحظات سینما را در اختیار دوست داران سینما قرار داده است.

البته باید بدانید در سال‌های اخیر نیز فیلم‌های سیاه و سفید زیادی تولید شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «فانوس دریایی» و «منک» اشاره کرد. در اینجا فهرستی کوتاه از بهترین فیلم‌های سیاه و سفید تاریخ سینما را می‌توانید ببینید.

بلوار سانست (۱۹۵۰)

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید در تاریخ سینما

بلوار سانست، یک داستان فوق العاده در مورد خود هالیوود است و ترکیبی بی نظیر از فیلم نوآر و کمدی سیاه محسوب می‌شود. این فیلم داستان یک بازیگر مسن به نام نورما دزموند را به تصویر می‌کشد که بازیگر فیلم‌های صامت بوده است. فیلمنامه نویس جوانی که به طور تصادفی به عمارت این بازیگر وارد شده با دزموند آشنا می‌شود و به دام او می‌افتد. به طرز شگفت انگیزی فوق العاده، داستان مملوء از اجرا‌های خارق العاده و لحظات کمدی است که به شما اطمینان می‌دهد این فیلم یکی از بزرگترین فیلم‌های سیاه و سفید است که تا به حال ساخته شده است.

فهرست شیندلر (۱۹۹۳)

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید در تاریخ سینما

استیون اسپیلبرگ استعداد سینمایی خود را در فهرست شیندلر استفاده کرده و فیلمی با موضوع هولوکاست ساخته است. این فیلم سینمایی که به شکل سیاه و سفید فیلمبرداری شده، داستانی بر اساس واقعی دارد. این فیلم بر روی یک تاجر آلمانی در لهستان متمرکز است که به منظور حمایت و محافظت از یهودیان، آن‌ها را در کارخانه اش استخدام می‌کند. این فیلم با موضوع منحصر به فردی که دارد یکی از اولین فیلم‌های سیاه و سفید است که باید ببینید.

کلان شهر (۱۹۲۶)

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید در تاریخ سینما

فیلم صامت کلان شهر یا متروپلیس اثری هنرمندانه به کارگردانی فریتز لانگ است که داستان آن در سال ۲۰۲۶ روایت می‌شود. شهری که ساکنان آن به دو دسته «اندیشنده» و «کارگر» تقسیم شده‌اند و دسته نخست در آسمان‌خراش‌های مجلل بالای زمین و دسته دوم در دالان‌های کارخانه‌ای زیر زمین ساکن هستند. در این بین پسر یکی از افراد مهم شهر، عاشق فردی از طبقه کارگر جامعه می‌شود. فیلم سینمایی «کلان شهر» با لحظات خیره کننده و موضوعاتی که محدود به هیچ زمانی نیستند، به عنوان آغازگر سینمای مدرن شناخته می‌شود.

روانی (۱۹۶۰)

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید در تاریخ سینما

فیلم «روانی» به کارگردانی آلفرد هیچکاک شاید از ترسناکترین و البته شناخته شده‌ترین فیلم در این لیست باشد. داستان در مورد منشی است که مقدار زیادی پول می‌دزدد، در هتلی مخفی  و سپس به طرز مرموزی کشته می‌شود. سکانسی از این فیلم سینمایی که یکی از شخصیت‌ها در هنگام قتل جیغ می‌کشد یکی از معروف‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود که در واقع امضای آلفرد هیچکاک در فیلم هایش است.

مهر هفتم (۱۹۵۷)

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید در تاریخ سینما

مهر هفتم، فیلمی سوئدی به کارگردانی اینگمار برگمان است و در مورد یک شوالیه خسته و سرخورده است که از جنگ‌های صلیبی بازگشته و با مرگ شطرنج بازی می‌کند.

کازابلانکا (۱۹۴۲)

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید در تاریخ سینما

کازابلانکا با بازی هامفری بوگارت و اینگرید برگمن، یک داستان عاشقانه و یک ماجراجویی هیجان انگیز است که در اوایل جنگ جهانی دوم در کازابلانکای مراکش اتفاق می‌افتد. امروزه، این فیلم یکی از بهتریم آثار دوره خودش است که همچنان در مورد آن صحبت می‌شود و همچنان بر سنت سینما تأثیر می‌گذارد. این فیلم داستان یک مهاجر آمریکایی را دنبال می‌کند که با معشوق سابق روبرو می‌شود. این فیلم دارای پیچیدگی‌های زیبایی است که مدت‌ها بعد از تماشای فیلم با شما همراه خواهند بود.

دکتر استرنجلاو (۱۹۶۴)

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید در تاریخ سینما

این فیلم سینمایی با نام کامل «چگونه یادگرفتم دست از هراس بردارم و به بمب عشق بورزم» به کارگردانی استنلی کوبریک داستان یک ژنرال بی ثبات روانی را بررسی می‌کند که راه را برای یک هولوکاست هسته‌ای آغاز می‌کند و باعث ناراحتی تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی و رهبران نظامی می‌شود که همگی در یک اتاق حضور دارند.

ربه کا (۱۹۴۰)

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید در تاریخ سینما

فیلم سینمایی  ربه کا، نخستین فیلم آمریکایی آلفرد هیچکاک و همینطور تنها اثر اوست که موفق به کسب جایزه اسکار در جوایز آکادمی شده است. این فیلم که از رمانی به نوشته دافنه دوموریه اقتباس شده، ترکیبی از دلهره‌های وحشتناک و فضایی عجیب است. داستان در مورد زنی است که با ماکسیم وینتر که به تازگی همسرش را از دست داده ازدواج می‌کند. پس از مدتی جزئیاتی بیشتر از مرگ همسر ماکسیم مشخص می‌شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: The culturetrip

 

انتهای پیام/

نظر شما