شناسهٔ خبر: 48635319 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همبازی جانی دپ در «رنجر تنها» درگذشت

ساجیناو گرانت که در فیلم سینمایی «رنجر تنها» و سریال برکینگ نقش آفرینی کرده بود در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، ساجیناو گرانت بازیگر بومی آمریکایی که برای نقش آفرینی در فیلم «رنجر تنها» و همینطور نقش‌های برجسته‌ای در «برکینگ بد» و دیگر پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی شناخته می‌شود در سن ۸۵ سالگی جان خود را از دست داده است.

یکی از نمایندگان او در مصاحبه با آسوشیتد پرس تایید کرد که گرانت در آرامش و به دلایل طبیعی در یک مرکز درمانی اختصاصی درگذشته است. او درباره ساجیناو گرانت گفت: او به عنوان بازیگر لس آنجلس را به عنوان خانه اش می‌شناخت، اما هرگز ریشه‌های بومی خود در اوکلاهما را فراموش نکرد.

گرانت در سال ۱۹۳۶ متولد شد و در طی جنگ کره به ارتش آمریکا خدمت کرد. حرفه بازیگری او در تبلیغات تلویزیونی آغاز شد و در دواخر دهه ۸۰ بود که او بازی در در فیلم‌ها و شخصیت‌های سینمایی را آغاز می‌کند. یکی از چندین اثر آغازین او شامل فیلم‌های «حزب جنگ» در سال ۱۹۸۸، «هارت‌های غربی» و همینطور سریال «تاریخچه ایندیانا جونز جوان» می‌شود که در آن با هریسون فورد همبازی بود.

گرانت علاوه بر بازی در آثار شناخته شده‌ای مثل «رنجر تنها» و سریال «برکینگ بد» در چندین اثر دیگر مثل «نام من ارل است»، «نجات گریس»، «داستان ترسناک آمریکایی»، «سریع‌ترین سرخپوست دنیا» و «جامعه» ایفای نقش کرده.

گرانت از اعضای تاثیرگذار جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌دیگو بود و اولین بار در سال ۲۰۱۲ در این جشنواره جایزه میراث آمریکایی را دریافت کرد. وی جایزه یک عمر فعالیت هنری را از بنیاد اوشن‌ساید گرفته بود و جایزه اسطوره زنده را از بنیاد موسیقی بومیان آمریکا در کارنامه داشت.

انتهای پیام/

نظر شما