شناسهٔ خبر: 48626155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور هزاران فرانسوی در سومین هفته اعتراضات به گذرنامه سلامت

فرانسوی‌های معترض برای سومین هفته متوالی در اعتراض به گذرنامه سلامت اجباری در شهر‌های مختلف به خیابان‌ها آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،، فرانسوی‌های معترض امروز شنبه نیز برای سومین هفته متوالی در اعتراض به «گذرنامه سلامت» به خیابان‌ها آمدند. همچنین شبکه اسپوتنیک به نقل از خبرنگار گزارش داد پلیس فرانسه به منظور متفرق کردن مردم معترض گاز اشک آور شلیک کرد.

کانال توییتری «Disclose.tv» با انتظار تصاویری نوشت: صد‌ها هزار نفر در حال آمدن به خیابان‌های شهر‌های پاریس، نیس، مون پلیه، نانت، استراسبورگ، رنس، تولوز، مارسی و بسیاری دیگر از شهر‌های فرانسه در اعتراض به گذرنامه واکسن و نیز واکسن اجباری هستند.

همچنین رادیو بین المللی فرانسه در گزارشی اعلام کرد: در حالی که موج چهارم کرونا فرانسه را فرا می‌گیرد، مخالفان واکسن و محدودیت‌های بهداشتی به خیابان آمده اند. این، سومین شنبه‌ای است که مخالفان دست به تظاهرات می‌زنند. اما طی یک هفتۀ اخیر، شیوع ویروس کرونای نوع دلتا شتاب گرفته و برخی بیمارستان‌های فرانسه را دوباره در آستانۀ اشباع قرار داده است.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرنگار گزارش داد پلیس فرانسه به منظور متفرق کردن مردم معترض گاز اشک آور شلیک کرد.

ساعاتی پیش نیز شبکه خبری فرانس ۲۴ اعلام کرده بود انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر در سراسر فرانسه امروز (شنبه) در اعتراض به گذرنامه سلامت کووید-۱۹ که هم اکنون برای ورود به بسیاری از اماکن عمومی فرهنگی اجباری است، به خیابان‌ها بیایند.

فرانس ۲۴ اعلام کرده بود مقامات فرانسه تخمین زده اند قریب به ۱۵۰ هزار تظاهرکننده در تظاهرات امروز به خیابان‌ها خواهند آمد. این در حالی است که به گفته این شبکه، هفته گذشته ۱۶۱ هزار نفر در اعتراضی مشابه و هفته قبل‌تر از آن، ۱۱۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمدند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه فرانسن ۲۴، بیش از سه هزار پلیس و ژاندارم برای مقابله با تظاهرکنندگان بسیج شده اند.

گفتنی است استفاده از «گذرنامه سلامت» که دسترسی به مکان‌های عمومی پرخطر را برای افراد واکسینه شده یا دارای آزمایش منفی کرونا فراهم می‌کند پس از رواج در دانمارک و فرانسه، در حال گسترش در سراسر اتحادیه اروپاست؛ چنان که چند روز پیش ایتالیا نیز از برداشته شدن گام‌های اجرایی نهایی برای به کارگیری آن خبر داده بود.

انتهای پیام/

نظر شما