شناسهٔ خبر: 48645787 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکست رکورد ابتلای روزانه به کرونا از زمان شروع همه‌گیری در فلوریدا

پزشکان آمریکایی از ثبت بیش از ۲۱ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا در فلوریدا خبر دادند که از ابتدای همه‌گیری، این بالاترین رقم در طول یک روز بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، پزشکان آمریکایی در ایالت فلوریدا از ۲۱۶۸۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این ایالت خبر داده اند. طبق گزارش‌ها، از ابتدای همه‌گیری کرونا در سال گذشته، این بالاترین میزان ابتلای ثبت شده در طول یک روز بوده است.

ایالت فلوریدا در حال تبدیل شدن به مرکز جدید شیوع ویروس کروناست. گفتنی است حدود یک پنجم بیماران، مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا یا همان ویروس دلتا هستند.

ران دی سانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا تاکنون دستوری برای اجباری کردن ماسک و یا زدن واکسن نداده است. او همچنین قدرت مقامات محلی برای اعمال فشار در خصوص محدودیت‌ها را کاهش داده است.

در حالی که تا یک ماه آینده، مدارس در آمریکا بازگشایی می‌شوند، فرماندار فلوریدا پوشش ماسک در مدارس را اجباری نکرده است.

در همین هفته، تعداد ۴۰۹ کشته در این ایالت ثبت شده است که آمار کل کشته شدگان را به ۳۹۰۰۰ نفر می‌رساند. این آمار مربوط به کلیه کشته شدگان از آغاز همه گیری کرونا در مه سال ۲۰۲۰ تا کنون است.

پیک اصلی کرونا در فلوریدا در نیمه اوت سال گذشته رخ داد وقتی که ۱۲۶۶ نفر در هفت روز جان باختند.

ران دی سانتیس این مشکل را از گرمای هوا دانسته و عنوان کرده است اکنون که اکثر مردم فلوریدا به خاطر گرمای هوا در منزل‌هایشان می‌مانند، سیستم تهویه هوا باعث پخش ویروس شده است.

مسئولان سلامت آمریکا روز جمعه عنوان کرده اند طی هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در فلوریدا افزایش ۵۰ درصدی داشته است و با این افزایش، آمار نزدیک به پیک پارسال شده است.

بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۹۸۵۴۷۰۲۶ نفر، شمار جان باختگان به ۴۲۳۲۸۹۲ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۱۷۹۲۸۵۱۱۸ نفر افزایش یافته است. همچنین وضعیت بیش از ۹۰ هزار نفر از مبتلایان وخیم گزارش شده است. همچنین آمریکا با ابتلای بیش از ۳۵ میلیون و ۷۴۵ هزار نفر تاکنون، در صدر جدول مبتلایان در جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما