شناسهٔ خبر: 48624118 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با مشاوره روانشناسی افسردگی را درمان کنید

شاید راه های زیادی برای خلاصی از افسردگی وجود داشته باشد، اما مطمئن ترین آنها کمک گرفتن از یک متخصص به نام مشاور روانشناس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید راه های زیادی برای خلاصی از افسردگی وجود داشته باشد، اما مطمئن ترین آنها کمک گرفتن از یک متخصص به نام مشاور روانشناس است. مشاوره درمان افسردگی، به مجموعه جلسات حضوری یا غیرحضوری گفته می شود که در طی آن مشاور متخصص غلبه بر افسردگی، به کمک فرد افسرده می آید تا بتواند بر بیماری روانی خود غلبه کند.

این ساده ترین تعریف از خدمات مشاوره روانشناسی مربوط به افسردگی است که تاثیر فوق العاده زیادی بر بهبود شرایط افراد دارد. اما بنابر شرایط مراجع و نوع افسردگی، نحوه درمان و شیوه برگزاری جلسات مشاوره متفاوت خواهد بود که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

چرا افسردگی باید درمان شود؟

اما سوال اصلی این است که چرا باید بیماری افسردگی را درمان کنیم؟ آیا امکان مدارا کردن با این بیماری نیست؟ حتی نوع خفیف افسردگی هم خطر آفرین است؟

بر اساس چیزی که روانشناسی می گوید:

افسردگی، یک نوع اختلال روانی است که باعث بروز احساس غم و اندوه در شما میشود. علاوه بر آن می تواند موجب کاهش انگیزه و از بین رفتن علایق، کاهش عملکرد در کار و تحصیل شود. از این رو شناخت علائم افسردگی و درمان به موقع آن با سایر روش های نوین مانند مشاور تلفنی و آنلاین افسردگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما می توانید برای درمان این اختلال روان شناختی با بهترین مشاوران و روانشناسان در ارتباط باشید که همین خاطر میگویند با مشاوره روانشناسی افسردگی را درمان کنید.

چرا از مشاوره روانشناسی برای غلبه بر افسردگی استفاده کنم؟

روانشناسی روش های زیادی برای درمان افسردگی پیشنهاد می کند، از تغییر سبک زندگی گرفته تا افزایش فعالیت های بدنی و تمرکز بر نکات مثبت زندگی.

اما موثرترین روش برای بهبود افسردگی، استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی است که در آن متخصص روانشناس، به عنوان فردی باتجربه و علم کافی، روش های قطعی برای بهبود وضعیت فرد افسردگی ارائه می دهد که همگی اختصاصی بوده و اثرگذاری بسیار بیشتری دارند.

معمولا مشاوره افسردگی به صورت انفرادی و به شکل حضوری یا اینترنتی برگزار می شوند که هر کدام ویژگی های خاصی داشته و برای افراد مشخصی کاربرد دارند!

بهترین شیوه شرکت در جلسه مشاوره درمان افسردگی چیست؟

این موضوع کاملا به شرایط شما، نوع و شدت بیماری افسردگی که به آن مبتلا هستید بستگی دارد.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و بهبود شرایط، بسیاری از مردم تمایل بیشتری به استفاده از خدمات برخط (آنلاین) دارند که این موضوع درباره مشاوره روانشناسی هم صادق است.

بمنظور شرکت در جلسات مشاوره روانشناسی درمان افسردگی، سایت ویکی روان خدمات مشاوره روانشناسی غیرحضوری غلبه بر افسردگی را برای تمام فارسی زبانان از سراسر دنیا محیا کرده است که می توانید استفاده نمائید.

با این حال افرادی که تمایل به مشاوره مستقیم دارند میتوانند با مراجعه به کلینیک های روانشناسی یا دفاتر مشاوره از خدمات حضوری درمان افسردگی بهره ببرند.

نکات مهم پیش از شرکت در جلسات درمان افسردگی

حتما قبل از ملاقات با مشاور مورد نظرتان به نکات زیر دقت نمائید:

1- خواست و اراده، اولین قدم برای شرکت در جلسه مشاوره افسردگی است

اینکه بخواهید افسردگی را درمان کنید کافی نیست! بلکه باید خواست و اراده بسیار قوی پشت این تصمیم باشد تا بتوانید روند درمان را تکمیل کرده و با کمک مشاور روانشناس، این مشکل را برای همیشه درمان کنید. اگر خواسته واقعی در شما وجود نداشته باشد، پس از مدتی جلسات را رها کرده و مجدد به جایگاه قبلی خود بازمیگردید.

2- حضور مستمر در جلسات مشاوره غلبه بر افسردگی ضروری است

یکی از مشکلات رایج مراجعین این است که بعد از مدتی نسبت به ادامه روند درمان خود دلسرد شده و دیگر جلسات را ادامه نمی دهند! اما علت چیست؟

یکی از دلایل این است که بعد از چند جلسه، نتایج بسیار خوبی کسب می کنند و همین نتایج را به عنوان درمان قطعی قلمداد کرده و دیگر روند درمان را ادامه نمی دهند. اما متاسفانه در تمام موارد، بعد از مدتی نشانه های افسردگی دوباره باز میگردند.

پس به مشاور روانشناس خود اطمینان کنید و جلسات را مطابق برنامه تا انتها طی کنید.

3- ابتدا نوع جلسه را مشخص کنید

باید بر اساس شرایط زندگی و شدت بیماری خود، نحوه حضور در جلسات را انتخاب کنید. اگر به هر دلیل، امکان شرکت حضوری فیزیکی در جلسه را ندارید و یا شرایط روحی مساعدی را تجربه نمی کنید، می توانید از جلسات مشابه که در سایت ویکی روان (www.wikiravan.com) به عنوان مشاوره روانشناسی درمان افسردگی رخ می دهد استفاده نمائید.

با این روش دیگر نیازی به حضور شما در دفاتر و کلینیک های مشاوره نیست، اما می توانید با حضوری در این دفاتر، از خدمات مشاوره حضوری استفاده کنید.

 4- به مشاور خود اطمینان کنید

اولین اصل برای رهایی از مشکلات روانی این است که به مشاورتان اطمینان داشته باشید. اگر با مشاور روانشناس خود احساس راحتی ندارید یا نمی توانید به او اطمینان کنید حتما یک بازنگری در انتخاب مشاور مناسب برای درمان افسردگی بکنید چون با این روند احتمال نتیجه گیری بسیار کم می شود.

5- تمرین ها را انجام دهید

متاسفانه بعضی از مراجعین گمان می کنند صرف شرکت در جلسات مشاوره کافی بوده و نیاز نیست کار دیگری انجام دهند. بیشتر جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین یا حضوری دارای تمرین های شخصی هستند که فرد مراجع باید انجام دهد. پس اگر مشاورتان تمرینی برای شما تعیین میکند، حتما آن را انجام دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

انتهای پیام/ 

نظر شما