شناسهٔ خبر: 48597850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور معاون رئیس جمهور

واگذاری هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومان در گیلان

امروز در مراسمی ۷۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور، و‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومان درگیلان با حضور معاون رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

خانه دار شدن هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومان در گیلانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان ؛ مراسم بهره‌برداری همزمان ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و ۷۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مهندس علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن کشور با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، دکتر مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و مهندس عزیز الله مهدیان معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن کشور در ارتباط تصویری با استانداران ۱۵ استان دیگر کشور در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.
در این مراسم نیز ۱۱۱ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده وهزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومان در گیلان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و استاندار در گیلان افتتاح شد.
استاندارمحرومیت زدایی را یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و از تلاش‌های نهاد‌هایی همچون بنیاد مسکن، کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی دانست وگفت: با توجه به لزوم تأمین مسکن و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی خانواده‌های تحت پوشش گیلان جزء ۳ استان برخوردار از مسکن مقاوم در سطح کشور است.
ارسلان زارع با اشاره به احداث ۱۱۱ هزار واحد مسکن روستایی با پرداخت ۱۴ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال تسهیلات در اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، گفت: در اجرای تفاهم نامه‌های مشترک بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و استانداری گیلان و همچنین کمیته امداد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و تلاش موثر بسیج سازندگی در قالب تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی، خانواده‌های دارای دو معلول و ایتام، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.
وی با اشاره به ۲۹۳ هزار و ۲۱۵ واحد مسکن روستایی در استان افزود: ۱۹۵ هزار و ۷۹۵ واحد مسکونی در روستا‌ها معادل ۶۷ درصد مقاوم بوده که از میانگین کشوری ۱۷ درصد بیشتر است.
استاندار گیلان تصریح کرد: ۹ هزار و ۷۴۰ واحد نیز غیر مقاوم است که براساس برنامه ریزی در قانون بودجه سال جاری و ریل گذاری براین هدف سال آینده این واحد‌های مقاوم سازی خواهد شد.
همچنین در این آیین واگذاری خانه محرومان کلید یکی از واحد‌های احداث شده به صورت نمادین به یکی از روستاییان اهدا شد.
در پایان هم از تمبر یادبود ساخت واحد‌های مسکن محرومان توسط دکتر محمدباقر نوبخت و دکتر ارسلان زارع رونمایی شد.

نظر شما