شناسهٔ خبر: 48586234 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضمیر کابلوف: طالبان بیش از نیمی از خاک افغانستان را به کنترل خود درآورده است

نماینده ویژه روسیه در افغانستان گفت: مطمئنا تسلط طالبان بر افغانستان، تسلط بر بیش از نیمی از خاک این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان امروز (پنج شنبه) در یک جلسه مجازی اعلام کرد: گروه طالبان  بیش از نیمی از خاک افغانستان را به کنترل خود درآورده است.

نماینده ویژه روسیه در افغانستان در پاسخ به سوالی درباره میزان کنترل طالبان بر خاک افغانستان گفت: «مطمئنا تسلط طالبان بر افغانستان تسلط بر بیش از نیمی از خاک این کشور است».

کابلوف اضافه کرد: « با این حال طالبان به سختی می‌تواند کل خاک کشور را به کنترل خود در آورد. ما فکر نمی‌کنیم که  سناریوی تسلط  طالبان بر افغانستان  پیروز شود، اما آماده هرگونه تحول در این کشور از سوی طالبان  هستیم».

او تاکید کرد: عقب نشینی نیرو‌های دولتی افغانستان سبب شده طالبان روز به روز بر مناطق بیشتری تسلط پیدا کند.

پیشتر، کابلوف در اظهاراتی گفته بود که روسیه اطلاعاتی در مورد همکاری گروه‌های خارجی به رهبری آمریکا با گروه تروریستی داعش در افغانستان را دریافت کرده است.

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بر آمادگی طالبان برای سازش در مورد مسئله افغانستان تاکید کرده بود و گفته بود: رهبران طالبان از جنگ خسته شده و متوجه شده اند که لازم است به دنبال راه حل دیپلماتیک و سیاسی برای خروج از بن بست  افغانستان باشند.

از ۱۳ ژوئیه، پس از آنکه آمریکا بیش از ۹۵ درصد از نیرو‌های خود را از افغانستان بیرون کشید، طالبان بیشتر مناطق افغانستان را بدون درگیری به کنترل خود درآورد.

انتهای پیام/

نظر شما