شناسهٔ خبر: 48558275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

طرح بزرگ راه آهن یزد - اقلید آماده بهره برداری است

محسن صادقیان از بهره برداری طرح بزرگ راه آهن یزد - اقلید همزمان با عید غدیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان این که طرح راه آهن یزد - اقلید به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ عمرانی ملی و استانی است، گفت: این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است که ۲۴۵ کیلومتر از طول این مسیر در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد و همزمان با عید غدیر به بهره برداری می رسد.

او افزود: این طرح با هدف جابجایی مسافر، بار، کالا و تکمیل مثلث گردشگری یزد، شیراز و اصفهان ایجاد شده و در سال اول بهره برداری قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را دارد.

صادقیان ایستگاه اقلید را حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور خواند و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این طرح، مسیر ریلی شیراز تا مشهد را ۳۱۱ کیلومتر کاهش می‌دهد.

معاون استاندار گفت: حدود یک هزار کیلومتر خط‌آهن معادل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در حوزه ریلی استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات حمل و نقل ریلی معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.

صادقیان تاکید کرد: در طول مسیر این طرح، تقاطع‌های مختلفی روی محور‌های یزد - بندرعباس و یزد - خاتم و یزد - ابرکوه و ابرکوه - سورمق و آزادراه اصفهان - شیراز ساخته شده است و برطرف شدن مشکل تردد تقاطع راه‌آهن با محور ابرکوه و سورمق و آزاد راه اصفهان - شیراز با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه انجام شده تا این طرح آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما