شناسهٔ خبر: 48546499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار یزد خبر داد؛

بهره‌برداری از بزرگترین پروژه ریلی کشور در یزد تا پایان هفته جاری

یزد – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه پروژه راه آهن یزد - اقلید یکی از پروژه های بزرگ عمرانی ملی و استانی است، گفت: این پروژه تا پایان هفته بهره برداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

محسن صادقیان در گفتگو با خبرنگار مهر، پروژه راه آهن یزد – اقلید را بزرگترین پروژه ریلی کشور خواند و اظهار داشت: تلاش شبانه روزی برای بهره‌برداری از راه آهن یزد – اقلید در حال انجام است و این خط ریلی پایان هفته به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: این طرح ملی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که ۲۴۵ کیلومتر طول این مسیر در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد و این طرح با هدف جابجایی مسافر و همچنین بار و کالا و نیز تکمیل مثلث گردشگری یزد، شیراز، اصفهان احداث شده و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از ۳ میلیون تن بار را دارد.

صادقیان، ایستگاه اقلید را حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور دانست و افزود: بهره برداری از این پروژه، مسیر ریلی شیراز تا مشهد را ۳۱۱ کیلومتر کاهش می‌دهد.

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: حدود هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات حمل و نقل ریلی معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به منطقه یزد است.

صادقیان تاکید کرد: در طول مسیر این پروژه تقاطع‌های مختلفی بر روی محورهای یزد بندرعباس و یزد خاتم و یزد ابرکوه و ابرکوه سورمق و آزادراه اصفهان شیراز ساخته شده است و با برطرف شدن مشکل تردد تقاطع راه آهن با محور ابرکوه و سورمق و آزاد راه اصفهان - شیراز با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه، این پروژه قابل بهره برداری است.

نظر شما