شناسهٔ خبر: 48550962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره برداری از بزرگترین پروژه ریلی کشور تا پایان هفته در یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه پروژه یزد_اقلید به عنوان یکی از پروژه های بزرگ عمرانی ملی و استانی آماده بهره برداری است، گفت: تلاش شبانه روزی برای بهره‌برداری از راه آهن یزد – اقلید در حال انجام است و این خط ریلی پایان هفته به بهره برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محسن صادقیان عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر و اظهار کرد: این طرح ملی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که ۲۴۵ کیلومتر طول این مسیر در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد، این طرح باهدف جابجایی مسافر و همچنین بار و کالا و نیز تکمیل مثلث گردشگری یزد، شیراز، اصفهان احداث شده  و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از ۳ میلیون تن بار را دارد.

وی ایستگاه اقلید را حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور دانست و افزود: بهره برداری از این پروژه، مسیر ریلی شیراز تا مشهد را ۳۱۱ کیلومتر کاهش می دهد.

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: حدود هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات حمل و نقل ریلب معادل ۴ برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به منطقه یزد است.

صادقیان تاکید کرد: در طول مسیر این پروژه تقاطع های مختلفی بر روی محورهای یزد بندرعباس و یزد خاتم و یزد ابرکوه و ابرکوه سورمق و آزادراه اصفهان شیراز  ساخته شده است و برطرف شدن مشکل تردد تقاطع راه آهن با محور ابرکوه و سورمق و آزاد راه اصفهان - شیراز با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه، این پروژه قابل بهره برداری است.

انتهای پیام/الف

نظر شما