شناسهٔ خبر: 48519681 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با حضور سلطانی فر، صالحی امیری و وزیر فرهنگ و ورزش و علوم ژاپن

نمایشگاه ایران زیبا در توکیو گشایش یافت/ اهدای جام ارجان به هیوگیدا

نمایشگاه ایران زیبا عصر امروز دوشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک ایران و وزیر فرهنگ و ورزش و علوم ژاپن به طور رسمی در توکیو گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایشگاه ایران زیبا عصر امروز دوشنبه با حضور مقامات ارشد ورزشی ایران و وزیر فرهنگ و ورزش و علوم ژاپن به طور رسمی در توکیو گشایش یافت. در این نمایشگاه آثاری از  فرهنگ و هنر و صنایع دستی ایران در محل سفارت برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شد. 

هیوگیدا وزیر فرهنگ علوم و ورزش و جوانان ژاپن، تاکاهاشی مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه، ساساکارا رییس بنیاد ژاپن، یاماگی وا معاون گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، تاکه یی شهردار میناتو و شیمورا رییس جاتا (رییس سازمان شرکت های گردشگری ژاپن)، احمد سفیر پاکستان در ژاپن و مالون رییس دانشگاه سازمان ملل در آیین افتتاحیه حضور یافتند.

این نمایشگاه تا 15 مردادماه برپاست. قرار بود این نمایشگاه در دانشگاه موساشینو  در توکیو برپا شود که به دلیل کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در سفارت گشایش یافت.

همچنین در این آیین از جام ارجان نماد کاروان ایران رونمایی شد.

 

*صالحی امیری: ظرفیت های موجود ایجاب می کند سطح روابط تهران – توکیو توسعه یابد

رضا صالحی امیری در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران با حضور مقامات ارشد ورزش ٢ کشور ایران و ژاپن در حال برگزاری است؛ گفت: برای من مایه افتخار است که در این آیین حضور دارم و از تلاش سفارت ایران در برپایی آن در شرایط خاص و و‌همچنین از همه نهادهای ١٠ گانه بویژه وزارت ارشاد تشکر می کنم.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: یکی از وظایف این نهاد توجه به ابعاد فرهنگی و برگزاری بازهای به طور همزمان است. برگزاری این نمایشکاه می تواند در معرفی بهتر  ایران موثر واقع شود و از طرفی این رویداد در تقویت همبستگی فرهنگی نقش مهمی ایفا می کند.

صالحی امیری گفت: معتقدم ظرفیت های موجود بین دو کشور ایجاب می کند سطح روابط تهران – توکیو توسعه یابد و از میزبانی ژاپن برای برگزاری المپیک قدردانی می کنم و امیدوارم ورزشکاران ایران کام ملت را شاد کنند.

 

*سلطانی فر: به دنبال ارتقای توسعه و تحکیم روابط با ژاپن هستیم

مسعود سلطانی فر هم در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران با حضور مقامات ارشد ورزش ٢ کشور در حال برگزاری است؛ گفت: از برگزاری این نمایشگاه با همکاری سفارت ایران تشکر می کنم. ایران جزو کشورهای برتر جهان از نظر تمدنی اقلیمی و آثار فرهنگی است و نمایشگاه ایران زیبا هم با هدف معرفی بیشتر ایران برگزار شد تا زمینه ساز افزایش توسعه روابط و همکاری بین دو کشور شود

وزیر ورزش اظهار داشت: همچنین با توجه به سطح روابط بین ایران و ژاپن و همکاری ورزشی به دنبال ارتقای توسعه ان و تحکیم روابط هستیم.

 

*سفیر ایران: امیدواریم این نمایشگاه فصل جدیدی از شکوفایی و پیشرفت میان دو ملت و دولت را فراهم سازد

مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران با حضور مقامات ارشد ورزش ٢ کشور در حال برگزاری است؛ گفت:  خرسندم که به عنوان نماینده کشورم امروز میزبان همه شما عزیزان در آیین افتتاحیه نمایشگاه ایران زیبا هستم.

وی افزود: این نمایشگاه جلوه ای کوچک از عظمت تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در بستر تاریخ و تمدن بشری است که دو ملت ایران و ژاپن سهم بزرگی در حفظ و نگهداری ان در طول بیش از هزار سال تعاملات مردمی داشته اند.

سفیر ایران می گوید: امروز شاهد برگزاری المپیک توکیو در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا در ژاپن هستیم و تعهد و وظیفه شناسی میزبان در برگزاری این مهم با توجه به شرایط خاص قدردانی می کنم.

وی افزود: روابط تاریخی و دوستانه دو ملت ایران و ژاپن وظایف و تعهد و مسئولیت شناسی  دولت و ملت ژاپن تقدیر می کنم و آرزوی موفقیت کامل المپیک را دارم.

رحمانی موحد افزود: روابط تاریخی و دوستانه دو ملت وظایف و تعهدات سنگینی برای تحکیم مناسبات دو کشور بر روی دوش ما قرار داده و امیدواریم این نمایشگاه فصل جدیدی از شکوفایی و پیشرفت میان دو ملت و دولت را فراهم سازد.

 

*هیوگیدا: ایران سرزمینی رویایی و غنی است

هیوگیدا وزیر فرهنگ و علوم و ورزش و جوانان ژاپن به عنوان آخرین سخنران در آیین نمایشگاه ایران زیبا در سفارت کشورمان در توکیو گفت: در دسامبر سال گذشته با همتای ایرانی ام تفاهم نامه ای برای همکاری های ورزشی امضا کردم و خوشحالم که در این نمایشگاه دوبار وزیر ورزش ایران را می بینم.

هیوگیدا افزود: برای بسیاری مردم کشورم ایران سرزمینی رویایی و غنی است و این نمایشگاه فرصتی خوبی برای شناخت مردم کشورم از ایران است.

همتای ژاپنی سلطانی ادامه داد: بازی های المپیک یک جشنواره فرهنگی است و ژاپن می خواهد از این فرصت فرهنگی در حین برگزاری المپیک استفاده کنند. در پایان برای ملت ایران بهترین ها را آرزو دارم.

در پایان وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک ایران جام ارجان نماد کاروان ورزشی ایران را به وزیر فرهنگ علوم ورزش و آموزش ژاپن اهدا کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما