شناسهٔ خبر: 48519084 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المپیک توکیو؛

رحمانی: از تعهد ژاپن در برگزاری المپیک قدردانی می‌کنم

توکیو- ایرنا - سفیر ایران در ژاپن گفت: شاهد برگزاری المپیک توکیو در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا در ژاپن هستیم و از تعهد و وظیفه‌شناسی میزبان در برگزاری این مهم با توجه به شرایط خاص قدردانی می‌کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، نمایشگاه ایران زیبا عصر امروز (دوشنبه) به وقت محلی با حضور مقامات ارشد ورزشی ایران و وزیر فرهنگ، ورزش و علوم ژاپن به طور رسمی در توکیو گشایش یافت. در این نمایشگاه آثاری از  فرهنگ، هنر و صنایع دستی ایران در محل سفارت برای علاقه ‌مندان به نمایش گذاشته شد.

هاگیودا وزیر فرهنگ علوم و ورزش و جوانان ژاپن، تاکاهاشی مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه، ساساکارا رییس بنیاد ژاپن، یاماگی وا معاون گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، تاکه یی شهردار میناتو و شیمورا رییس جاتا (رییس سازمان شرکت‌های گردشگری ژاپن)، احمد سفیر پاکستان در ژاپن و مالون رییس دانشگاه سازمان ملل در آیین افتتاحیه حضور یافتند.

این نمایشگاه تا ۱۵ مردادماه برپاست. قرار بود این نمایشگاه در دانشگاه موساشینو  در توکیو برپا شود که به دلیل کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفارت گشایش یافت.

«مرتضی رحمانی موحد» سفیر ایران در ژاپن در این مراسم اظهار داشت:  خرسندم که به عنوان نماینده کشورم امروز میزبان همه شما عزیزان در آیین افتتاحیه نمایشگاه ایران زیبا هستم.

وی در ادامه افزود: این نمایشگاه جلوه‌ای کوچک از عظمت تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در بستر تاریخ و تمدن بشری است که ۲ ملت ایران و ژاپن سهم بزرگی در حفظ و نگهداری آن در طول بیش از هزار سال تعاملات مردمی داشته‌اند.

سفیر ایران خاطر نشان کرد: امروز شاهد برگزاری المپیک توکیو در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا در ژاپن هستیم و تعهد و وظیفه شناسی میزبان در برگزاری این مهم با توجه به شرایط خاص قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ۲ ملت ایران و ژاپن تصریح کرد: از وظایف، تعهد و مسوولیت‌شناسی دولت و ملت ژاپن تقدیر می‌کنم و آرزوی موفقیت کامل برای برگزاری بازی‌های المپیک را دارم.

رحمانی موحد افزود: روابط تاریخی و دوستانه ۲ ملت وظایف و تعهدات سنگینی برای تحکیم مناسبات ۲ کشور بر روی دوش ما قرار داده است و امیدواریم این نمایشگاه فصل جدیدی از شکوفایی و پیشرفت میان ۲ ملت و دولت را فراهم سازد.

نظر شما