شناسهٔ خبر: 48489674 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان به دفتر تاریخ المپیک اضافه شد

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در نخستین روز رقابت‌های المپیک توکیو، طولانی‌ترین مسابقه این رشته در تاریخ المپیک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال کشورمان روز گذشته در نخستین دیدار خود در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مقابل تیم ملی والیبال لهستان قرار گرفت و با نتیجه سه بر ۲ برابر به پیروزی رسید.

این بازی با زمان ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه به طولانی‌ترین مسابقه تاریخ المپیک از زمان برگزاری این رشته با سیستم امتیازدهی رالی تبدیل شد. این نوع شیوه محاسبه امتیاز از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی آغاز و اجرایی شد.

این رکورد به بازی روز گذشته تیم‌های ملی والیبال ایتالیا و کانادا با ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه اختصاص داشت که بازی ایران و لهستان، بار دیگر این رکورد را تغییر داد.

مسابقات والیبال المپیک توکیو در دو گروه ۶ تیمی برگزار می‌شود. در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و به صورت ضربدری به مصاف هم می‌روند.

تیم های ملی برزیل، آمریکا، روسیه، فرانسه، تونس و آرژانتین در گروه یک قرار دارند و تیم ملی ایران به همراه لهستان، ژاپن، کانادا، ونزوئلا و ایتالیا گروه دوم این رقابت ها را تشکیل می دهند.

برنامه بازی‌های بعدی ملی پوشان والیبال:

  • دوشنبه ۴ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران - ونزوئلا
  • چهارشنبه ۶ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران - کانادا
  • جمعه ۸ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - ایتالیا
  • یکشنبه ۱۰ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - ژاپن

بیشتر بخوانید 

انتهای پیام/

نظر شما