شناسهٔ خبر: 48430469 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه کوهبنان:

جهاد بانوان تکریم همسرانشان است

امام جمعه کوهبنان گفت:جهاد بانوان خوش رفتاری با همسرانشان است تکریم شوهران و تربیت فرزندان در حقیقت بهترین نوع جهاد برای آنان محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نماز عید قربان شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام مولای متقیان گفت: در حکمت ۱۳۱ نهج البلاغه سفارش شده که نماز بهترین وسیله تقرب به خدا است نمازی که به عنوان نور چشم و معراج مومن است و اقامه آن وحشت در دل دشمنان می‌اندازد، کار و زندگی انسان را سامان می‌بخشد و باعث وحدت می‌شود.

او افزود: حج جهاد انسان‌های ضعیف معرفی شده در حالی که حج خانه خدا باید با معرفت و بصیرت باشد و عامل وحدت جامعه اسلامی شود.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: به هر چیزی زکات تعلق می‌گیرد زکات بدن انسان روزه داری است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: جهاد بانوان خوش رفتاری با همسران است تکریم شوهران و تربیت فرزندان در حقیقت بهترین نوع جهاد برای آنان محسوب می‌شود.

خطیب نماز عید قربان کوهبنان گفت: روز عرفه روز دعا و نیایش بود که امید است دعا‌های این روز مورد قبول حضرت حق قرار گیرد و شر دشمنان را از جهان اسلام کوتاه گرداند.

اوافزود: عید قربان از جمله اعیاد بزرگ است و در آغاز دهه ولایت و امامت قرار داریم که این مهم منتهی به عید غدیر می‌شود.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: یکی از اعمال در روز عید قربان قربانی کردن در راه خدااست که انسان می‌تواند برای خودش و به نیابت از اموات قربانی کند که بهترین وسیله تقرب به درگاه خدا است.

اوخطاب به نمازگزاران افزود: در اطعام بالاترین عید، عید غدیر هم مشارکت داشته باشید چرا که انبیاء و اولیای الهی همواره در این امر پیش قدم بودند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: از راه‌های عزت و عظمت بخشش در راه خداست همواره انبیا، اولیای الهی و بزرگان از بهترین‌ها در راه خدا می‌بخشیدند.

پس از اقامه نماز عید قربان با حضور امام جمعه شهرستان، فرمانده و جانشین ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان، فرماندهان نظامی و بسیجیان به همت یکی از خیران برای دومین سال متوالی به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قربانی انجام شد.

انتهای پیام /ی

نظر شما