شناسهٔ خبر: 48404894 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش سوزی در بیمارستان ممسنی/ بیماران به کازرون و شیراز منتقل شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از وقوع آتش سوزی بر اثر اتصالی برق در بیمارستان ممسنی خبر داد.

صاحب‌خبر -

رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه، بیمارستان ممسنی دچار آتش سوزی شد، اظهار کرد: بیماران بدحال بستری در این بیمارستان به شهرستان کازرون منتقل شده‌اند.

او اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های اولیه، علت آتش سوزی، اتصالی در جریان برق بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: با سرایت آتش به درون بیمارستان، سریعا بیماران بدحال به بیمارستان ولی عصر (عج) شهرستان کازرون انتقال داده شدند.

آزادی با بیان اینکه ۳ بیمار بدحال به بیمارستان کازرون انتقال داده شده اند، گفت: آتش سوزی این بیمارستان نیز مهار شده است.

همچنین دکتر اورنگ ایلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اظهار کرد: در ساعت ۱۸ امروز به دلیل شرایط جوی نامناسب، اتصالات برق بخش ام آر آی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) ممسنی دچار آتش سوزی شد.

او افزود: از ابتدای حادثه، ضمن تشکیل جلسه تیم مدیریت بحران بیمارستان، EOC دانشگاه نیز فعال شد و همه حوزه‌های دانشگاه از جمله حوزه معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع، درمان و بهداشت در حال آماده‌باش قرار گرفتند.

او ادامه داد: پس از حادثه آتش سوزی و جمع شدن دود ناشی از آن، با اقدام به موقع بیماران به محل امن بیمارستان انتقال داده شدند و آتش با تلاش نیرو‌های بیمارستان، نیرو‌های تاسیساتی و خدماتی و در نهایت با همکاری آتش نشانی مهار شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اظهار کرد: این حادثه هیچ گونه آسیب جانی به همراه نداشت و خسارت احتمالی به دستگاه ام آر آی بیمارستان در حال بررسی است.

دکتر ایلامی از آماده باش اورژانس فارس برای امدادرسانی احتمالی خبر داد و گفت: پس از گزارش حادثه آتش سوزی در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) ممسنی، بلافاصله بیمارستان‌های کازرون و شیراز و کوهچنار به حالت آماده باش درآمدند و با اعزام ۶ دستگاه آمبولانس، بیماران بدحال بخش مراقت‌های ویژه به بیمارستان‌های شیراز و کازرون منتقل شدند.

او ادامه داد: همچنین اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به بیمارستان ممسنی اعزام تا در صورت نیاز بیماران بیشتری را منتقل کند.

معاون درمان دانشگاه از اعزام تیم ارزیاب معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برای ارزیابی میزان و علت خسارت به شهرستان ممسنی خبر داد و گفت: وضعیت بیمارستان پایدار و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان نیز فعال است.

با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ستاد مدیریت بحران دانشگاه، آخرین وضعیت بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) ممسنی بررسی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

فاصله شهرستان ممسنی تا کازرون ۶۴ کیلومتر است. شهرستان ممسنی در فاصله ۱۴۸ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما